Épp négy évvel ezelőtt, 2019. október 13-án nyerte meg Tarlós Istvánnal szemben a főpolgármester-választást Karácsony Gergely. Ennek apropóján a Mandiner az évfordulót az egykori ígéretekkel való szembesítéssel és értékeléssel „ünnepli”.
*
Se szeri, se száma azoknak az eseteknek, amikor az autósokat folyamatosan üldöző, a tömegközlekedést vagy a biciklizést népszerűsítő Karácsony Gergely lebukott azzal, hogy munkába vagy valamilyen politikai eseményre igyekezve autóba pattant. Megválasztása óta gyakorlatilag minden évben volt olyan eset, amikor rajtakapták, de nem elég az autóhasználat, ez nem egy esetben szabálytalankodással is járt.
Már egy hónappal megválasztása után kiderült, hogy minden reggel szolgálati kocsi érkezik érte zuglói otthonához. Ahogy a Ripost cikkéből kiderül, a hét minden napján reggel negyed nyolc körül vette fel őt a sofőr, aki az ott lakókkal is többször konfliktusba keveredett, miután egy ideig a közeli ház gépkocsi-bejárója elé állt, akadályozva a ki és behaladást.
Emlékezetes eset volt, amikor tavaly decemberben megint csak a tömegközlekedést népszerűsítő és az autók Lánchídról való kitiltása mellett kampányoló Karácsonyt ismét lebukott a PR-akciója után. A főpolgármester hatvan autót vezényelt ki a hídra, hogy érzékeltesse a környezetszennyezést, majd buszra szállva elkészítette a PR- fotókat.
Miután azonban véget ért a látványos akció, megint inkább autóba ült, minthogy tovább tömegközlekedjen.
Idén májusban Karácsony felháborodott posztot közölt a Lánchíd-i autós közlekedés kapcsán Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter szavaira reagálva, amely szerint nem kellene kitiltani a kocsikat a hídról.
Mint írta „Na, ennyivel is beljebb vagyunk. Kiderült, mi a fontos a kormánynak a Lánchíd kapcsán. Na mi? Saját maguk. Meg az állami autóik. Nem Budapest, nem Magyarország büszkesége, nem a város jövője, nem az itt élők, dehogy. Csakis a saját kényelmük. Hogy nem sül le a bőr… Azt is írta, hogy „Itt lenne az ideje, hogy egy kicsit kiszálljanak az állami autókból, lélegezzenek nagyot, nézzenek körül és vegyék például észre a budapesti közösségi közlekedést. Nagyot fognak csodálkozni.”
Mindezt úgy, hogy a Deák térről mindössze négy megállót kellett volna megtennie metróval, hogy eljusson a célállomásra.
Ráadásul, ahogy a Metropol kiszúrta, korábbi elektromos autóját is egy dízel Volkswagenre cserélte.
Legutóbb pedig a szeptemberi, autómentes hétvégén sikerült nevetségessé tennie magát, amikor – miközben a villamoson előtt egy pár fotót – megint csak autóba ült, hogy a rendezvények között kocsival közlekedjen. Karácsony a Főpolgármesteri Hivatal magyarázata szerint egy kisebb térsérülés miatt nem biciklivel közlekedett,
de arra nincs válasz, hogy akkor miért nem a tömegközlekedést választotta.
Az autózgatás mellett a főpolgármestert és sofőrjét nem egyszer kapták rajta szabálytalankodáson is.
Orbán Viktor a csődközeli helyzet egyik legfőbb okát már június elején abban jelölte meg, hogy Budapesten nincs vezetés. A miniszterelnök akkor hozzáfűzte, a kormány segít, ha kell.
A főpolgármester egy podcastműsorban árulta el, nem ért egyet saját pártja döntésével és mindenképp megpróbálja lebeszélni Barabás Richárdékat arról, hogy elinduljanak a jövő évi választásokon.
A Lomnici Válaszol legújabb részében az alkotmányjogász beszél a hazánk elleni ukrán támadásokról, a balliberális látványpolitizálásról és a németeket sújtó gazdasági apátiáról is.
Bérlakás kontra saját otthon – ezek a két politikai oldal ajánlatai. A magyar fiatalok pedig biztosan elég okosak ahhoz, hogy tudják, melyikkel nyernek.
Friedrich Merz azt mondta, most más (a helyzet), mint amiről Trump elnök és Putyin elnök megállapodott a múlt héten, amikor mindketten ott voltak Washingtonban.
Közleményben védekezett az orosz külügyminisztérium.
p
3
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 30 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Zolt
2023. október 14. 05:57
Érdekes hozzászólások.
"Elege van a bidapesieknek az irdatlan autótengerből"
"Vagy épp a biciklizést nagyban támogató kiderül nem szereti a biciklit"
1. Ha nem lenne jármű ,nem lenne Budapest.Nem lenne munkahely.
2Igen az én kutyám a legszebb neki kijár a bringa helyett sofőr stb. hisz mig az én kölköm csak 5-10 kmt kocsikázik a az ellenfél több szaz,vagy ezer kilométereket repülget...:)
Elvileg ,ha azt nézzük mi a fenének oda villamos ahol troli is járhatna.Hangosabb nehezebb.
Nem egy olyan hidat kell korlatozni ami a közlekedést elősegíti,hanem ha igény van rá építeni kell direkt sétáló hidat.(Az meg szánalmas amikor még szavazásra nem jogosultat elfogadnnak szavazásra jogosultként)
Talán a zöld hullám ,utak egyiranyúsitásával,ahol csak esetleg tömegközlekedési eszköz lehet kétirányú,gyorsabb így környezetbarátabb közlekedés lehetne.De ilyen nem jut eszébe a balloldalnak,mert mint tudjuk a káosz a létük,amit elvileg próbállnai rátolni ez ellenfelükre)
Zavarosba peca
Szerintem
Válasz erre
0
0
need-info
2023. október 13. 12:04
Ilyen azok is, akik megválasztották...
Válasz erre
3
0
luxusbatar
2023. október 13. 11:45
:DDDDDDDDDDDDDDDD
Karigeri a téma: a moslék csúszómászói pedig már bugyognak is fel a pöcéből.
:DDDDDDDDDDDDD
Válasz erre
4
0
connorj
2023. október 13. 10:21
Nem szabad tüntetni ellene.
Válasz erre
1
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!