Ha tehetné, az amerikai történelem bizonyos fokú ismeretéhez és megértéséhez kötné a szavazati jogot Dr. Lee Trepanier, a Samford Egyetem tanszékvezetője és professzora, ám úgy véli, a szegregációs múlt miatt ez képtelenség az Egyesült Államokban. A szakértőtől az MCC Scrutonban rendezett háttérbeszélgetésen kérdezett rá Gallai Sándor, az MCC Társadalom- és Történelemtudományi Iskola és Politikatudományi műhelyének vezetője, kellene-e bizonyos szintű állampolgári tájékozottsághoz kötni a szavazás lehetőségét (hangsúlyozva, nem az a kérdés, lehetséges-e).
A jó válaszokat felírták egy lapra – csak a fehér szavazók láthatták
Lee Trepanier felidézte, délen a szegregáció egyik módja volt a szavazás előtt kitöltendő teszt, amire lehetett tekinteni amolyan állampolgári ismeretekként is, ám valójában az afroamerikaiak szavazati jogát akarták így elvenni.
„Ha visszanézem azokat a kérdéseket, őszintén, én sem tudnék mindegyikre válaszolni. Az egyik egyetemi professzorom emlékezett vissza arra, hogy a jó válaszok fel voltak írva egy lapra, tehát az egész kérdéssor csak azt biztosította, hogy kizárólag a fehérek voksolhassanak délen” – mondta a tanszékvezető.
Az oktatás nem lehet semleges, az alapelvekre igenis szükség van