Nagy-Britanniában és Olaszországban vannak a legnagyobb hányadban azok a repterek, melyek piaci tulajdonban vannak. Ugyanakkor Európa-szerte számos olyan reptér van, amely az államé. Ilyen például Párizs, a francia főváros légikikötőinek mindegyikében az állam a tulajdonos. Ugyanez a helyzet Hollandiában is, ugyanis a legnagyobb kikötőjükben, az amszterdami Schipolban a holland állam a többségi tulajdonos.
Varsóban, Prágában, Pozsonyban, Bukarestben és Szófiában a repterek teljes egésze az államé, míg a bécsi Schwechat többségi osztrák tulajdonban van.
Az ellenzék szerint ez nem fontos
A reptérvásárlás konkretizálása után felerősödtek azon ellenzéki hangok, melyek szerint a beruházás egyáltalán nem fontos és máshova kéne csoportosítani a pénzt. Az LMP nemes egyszerűséggel „szórakozásnak” nevezte a légikikötő megvásárlását. A zöldpárt szerint a kormány ezeket a tranzakciókat csak „saját hatalmi álmok” miatt valósítaná meg, szerintük azonban ezek nem nem stratégiai ágak, sokkal inkább a környezetvédelem az.
A repteret korábban eladó MSZP is rászállt erre a gépre, szerintük a reptérvásárlás helyett a vasúti közlekedést kellene fejleszteni. Szerintük sokkal fontosabb lenne, ha a repülőtér helyett a vasúti közlekedésben történne meg a reform, amire a beruházás összege elegendő is lenne.