Alapjaiban változott meg Magyarországon a hulladékkezelés július elsejétől: az eddigi megosztott önkormányzati és állami hulladékgazdálkodási közfeladatok helyett ugyanis az előbbi megszűnésével egy centralizált rendszer jött létre, így az önkormányzatok helyett a Mol leányvállalata, a Mohu Zrt. felel a hulladékkezelésért a következő 35 esztendőben. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban, arról Petró Árpád, az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. cégvezetője nyilatkozott a Szon.hu-nak.
Legfőbb változás a lomtalanításban
Petró elmondta: hogy elkerüljék az évi egyszeri lomtalanítással járó kellemetlenségeket (úgy mint a környezetszennyezés, vagy a település esztétikai összképének romlása)
a társaság bevezette a házhoz hívható lomtalanítási rendszerét.
Ez azt jelenti, hogy minden lakosságiingatlan-használó számára évi egy alkalommal lehetőséget biztosítunk az ingatlanán keletkező lomhulladék környezetszennyezés-mentes átadására. A lomtalanítás menete a honlapon található felületen, online vagy telefonon, illetve személyesen az ügyfélszolgálati regisztrációval (időpontfoglalással) kezdődik. Minden ingatlanhasználó számára három-négy lomtalanítási időpontot kínálnak fel, amelyek közül egy minden esetben hétvégére esik. Az időpont kiválasztása után elveszik a kapcsolatot az igénylővel a lomtalanítás ellátásának részleteit illetően. A társasházak esetében közös képviselő illetékes eljárni.
Nyitókép: MTI / Rosta Tibor. Illusztráció.