Orbán Balázs: Magyarország bebizonyította, hogy be lehet tölteni a régi erős tagországok után maradt űrt
A miniszterelnök politikai igazgatója szerint a közepes az új nagy az európai politika színterén.
Programajánló!
Jelentősen átalakult a kiadói piac az utóbbi tíz évben. Csak Magyarországon olyan, korábban népszerű vagy a célcsoportjuk relációjában piacvezető lapok jelennek meg már csak online, mint a Világgazdaság vagy a 168óra. Az elektronikus médiumok is azzal szembesülnek, hogy a lineáris műsorfolyamkínálat nem vonzza az embereket, a nézettségi és hallgatottsági adatok zuhannak, világszerte – olvasható az MCC oldalán.
A médiapiac mellett a könyvpiacon sokkal mélyrehatóbb átalakulások figyelhetők meg.
A régi szabály, hogy a lakosság fele könyvvásárló, sajnos nem érvényes már, mindössze 30%-a az európai lakosságnak vásárol évente legalább egy könyvet.
A 2021-ben megrendezett, nagy sikerű nemzetközi médiakonferenciát követően, nemzetközi és hazai szakemberek, kiadótulajdonosok, szerkesztők ezekre a kérdésekre keresik a választ két napon keresztül az MCC-ben. A programok január 25-én kezdődnek.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd