„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Nem csinálok belőle titkot: furcsa, se veled, se nélküled kapcsolatban vagyok Karácsony Gergely hivatalos, főpolgármesteri Facebook-oldalával.
„A napokban olvastam, hogy újabb, az európai fővárosokat pontozó listára került fel Budapest, csak most éppen nem azért, mert a legkedveltebb turisztikai célpont vagy mert a legélhetőbb főváros. Ezúttal annak a felsorolásnak vagyunk Európát tekintve az »előkelő« kilencedik helyén (világviszonylatban a huszonharmadik), amely a világ nagyvárosait vizsgálja a közlekedés hatékonysága szerint.
A szakértők hét kontinens, ötven ország és több mint ezer nagyváros adatait összegezték. A jelentésben többek között a forgalomban eltöltött időt, az utazási költségeket, az üzemanyagárakat, a nagyvárosi forgalomban elérhető legmagasabb sebességet, illetve a balesetek számát is figyelembe vették. Ennek alapján Budapest a kilencedik európai nagyváros, ahol a legförtelmesebb a közlekedés.
Mindez azért is meglepő, mert néhány éve még a The Economist brit szaklap (amelyet hazánk irányába való elfogultsággal korántsem lehet vádolni) Budapestet választotta a legélhetőbb kelet-európai városnak, de 2018-ban hét helyet ugrott előre a világ legkedveltebb turisztikai célpontjainak listáján, és ugyanebben az évben a Bloomberghez kapcsolódó World Chacha-n a világ második legszebb városának választották, magunk mögé utasítva ezzel Rómát, Firenzét vagy Párizst. Nos, innen zuhantunk most a fentebb említett lista csúfos kilencedik helyére.
Ha jobban belegondolunk ugyanakkor, nem is csoda a mélyrepülés – a Lánchíd például már több, mint tizennyolc hónapja le van zárva az autóforgalom elől, jócskán megnehezítve ezzel a közlekedést vonzáskörzetében. Ezzel kapcsolatban a főváros vezetése folyamatosan környezetvédelemről kommunikál – mint ahogy egyébként minden, autósokat kizáró intézkedés kapcsán –, csupán az nem tűnik fel neki, hogy így nemhogy nem fogja ösztönözni a volán mögött ülőket a váltásra, hanem épp az ellenkezőjét éri el.”
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán