Több mint százezren tiltakoztak Magyar Péterék javaslata ellen, de ez a TISZA Párt brüsszeli képviselőjét nem érdekelte
Gerzsenyi Gabriella az EP Mezőgazdasági Bizottságának ülésén többek között a gazdák talajművelési szokásait is kritizálta.
A múlt héten átadott híd végleges forgalmi rendjéről fél év múlva fognak dönteni.
Petíciót indított több, mint egy tucat civil szervezet annak érdekében, hogy személygépjárművel ne lehessen áthajtani a Lánchídon.
Bár a múlt heti átadás után jelenleg is autómentesnek tekinthető a két évig újított híd – melyre csak a taxik, a motorosok, és a buszok hajthatnak a gyalogosokon kívül – de a végleges forgalmi rendről 2023 nyarán fognak dönteni.
A petíciózók szerint korábban a „hídon szinte lehetetlen volt közlekedni az állandó forgalmi dugók miatt, most azonban egy vonzó útvonallá válik a fenntartható közlekedési eszközöket előnyben részesítők számára.”
Azt akarják, hogy legyen „szabad az út a Lánchídon a buszok, a taxik, a motorral és kerékpárral közlekedők számára!”
A kezdeményezéshez eddig az alábbi szervezetek csatlakoztak: A járda a gyalogosoké; Extinction Rebellion Magyarország; Fridays For Future Magyarország; Kortárs Építészeti Központ – KÉK; Közlekedő Tömeg Egyesület; Kis Távolságok Városa Alapítvány; Kulcs a városhoz, kulcs a közélethez Egyesület; Levegő Munkacsoport; Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség; Magyar Kerékpárosklub; Magyar Közlekedési Klub; Miutcánk; Rehab Critical Mass Alapítvány; Újlipótváros Szuperblokk Civil Társaság; Város és Mobilitás Intézet; Velo Budapest.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán