Navracsics: Budapest az ország egyetlen igazi motorja

2022. október 14. 19:29

A miniszter szerint Budapest és a vidéki régiók „más ligában fociznak”.

2022. október 14. 19:29
null

Az egy főre jutó bruttó hazai termék (GDP) alakulását tekintve még mindig nagy a különbség a főváros és az ország többi térsége között, ezért más profilú területfejlesztési politikára van szükség a nagyvárosi, illetve a vidéki térségekben – mondta a területfejlesztési miniszter pénteken Budapesten, a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Vidék Konferencia 2022 című rendezvényén.

Navracsics Tibor a területfejlesztés újszerű megközelítéséről szóló előadásában kifejtette azt is: meg kell fontolni, hogy Budapest hogyan tud segíteni a többi régión, mert a főváros az egyetlen igazán erős motorja a magyar gazdaságnak. A miniszter úgy fogalmazott,

Hozzátette ugyanakkor: ez nem jelenti azt, hogy a fővárosnak könnyebb lenne, mert olyan vetélytársai vannak, mint például Prága, Bécs, Pozsony vagy Varsó.    

Navracsics Tibor fontosnak nevezte azoknak a térségi központoknak a kiépítését, amelyek Budapest mellett, a fővárost tehermentesítve az egész ország gazdaság- és területfejlesztése szempontjából pozitív szerepet tölthetnek be. A területfejlesztési miniszter felidézte, hogy Budapest és az agglomeráció problémáinak kezelésére létrehozták a Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanácsot. Azt szeretnék elérni, hogy a budapesti és a fővároshoz napi szinten kötődő települések döntéshozói közösen jussanak fejlesztéspolitikai döntésekre – mondta.

Városgyűrűk

Előadásában bemutatta, hogy kirajzolódnak további városgyűrűk. Az egyik a „csapágyvárosok” gyűrűje, ezek a fővárostól 50-60 kilométerre elhelyezkedő települések, ahonnan a jelenlegi közlekedési infrastruktúra is lehetővé teszi a mindennapos bejárást a fővárosba. Navracsics Tibor példaként említette Székesfehérvárt, Tatabányát, Kecskemétet és Hatvant.    

Jelezte, hogy kialakulóban van egy újabb városgyűrű, ez a fővárostól 100-120 kilométerre lévő városokból áll, ide tartozik például Veszprém vagy Eger. Kiemelte a külső városgyűrűt alkotó településeket, amelyek térségi gazdasági központtá fejleszthetők és a határon túli területeken is fontos szerepet érhetnek el, mint például Pécs, Szeged, Debrecen, Miskolc vagy Győr.    

A miniszter hangsúlyozta: a hálózatok kialakulásában elsődleges szerepe van a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének. Felidézte, hogy 2010-ben országos átlagban még 37 perc alatt lehetett elérni egy autópálya-csomópontot, ez 2019-re 28 percre csökkent. A gyorsabb, biztonságosabb elérhetőség a nemzetgazdaság szempontjából is kiemelkedő – hangsúlyozta.

(MTI)

Fotó: Mandiner/Földházi Árpád

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 113 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
utolsó kisgazda
2022. október 15. 23:02
Ha a vidéki Magyarország csak nyomokban hasonlítana Budapestre és annak polgáraira sokkal több lenne. Sajnos Navracsicsnak teljesen igaza van és sok mérhetetlen tahó nem így nyilatkozna. A vidékiek végtelen tahók, mint ahogy példaképeik Orbán cigány, Mészáros tolvaj. Mosdatlanok, büdösek, lábszagúak. Pökhendi barmok.
zsiráf
2022. október 15. 17:42
Függetlenül attól, hogy a kérdésben, mi a véleményem, az ilyen mondatok igazi árok ásó célúak. Ez vajon kinek az érdeke, kedves Navracsics Úr? A témához meg idézném a banyát az Indul a bakterházból "Megeszik ezt még a pesti úri népek"
tailor
2022. október 15. 09:30
lehet a liga más de azt megnézném mit is ennél egy győztes meccs utáni ünnepi lakomán ....
Hurka
2022. október 15. 08:42
Csak medig lesz a motorba elég olaj, az a nagy kérdés. Utána meg 3 tojásért lehet majd venni egy bevásárlóközpontot.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!