„Szabályozási és fogyasztóvédelmi jogászként egyetértek a bírsággal, a Ryanair ugyanis megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy egy alacsonyabb összeget tüntetett fel a jegyek áraként, majd utólag a saját általános szerződéses feltételeit is megsértve megemelte a jegyek árát” – nyilatkozta a Mandinernek Tóth Máté, a légitársaságot feljelentő Védett Társadalom Alapítvány (VDTA) Budapest Bizottságának vezetője, miután a Fogyasztóvédelmi Hatóság 300 millió forintra büntette a Ryanairt.
Ezzel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy
a Ryanair általános szerződéses feltételei sem engedik meg a költségek áthárítását,
szemben az ezt vitató magyarázgatásokkal és félremagyarázgatásokkal – tette hozzá. A különadó nem az utasokat terheli, hanem a földi kiszolgálókat, így a Ryanairnél ez csak egy költség, ennek átháríthatóságát pedig nem tartalmazza az általános szerződési feltétel. Az érintett fogyasztóknak visszajár a különbözet, a plusz pénz – hívta fel a figyelmet.
„Az alapítvány Budapest Bizottsága nem véletlenül kezdeményezte maga is a vizsgálatot, ugyanis alapvető hazai és uniós fogyasztóvédelmi jogok sérülését láttuk, méghozzá széles körben” – hangsúlyozta Tóth Máté. Ez így volt már a légitársaságnak a magyarországi különadóval kapcsolatos ellentmondásos, a nemzetközi környezetben pedig különösen álságos magatartása előtt is, azonban ez utóbbi, elsősorban a fogyasztókra áthárított különadó és a kapcsolódó cselekmények (például a fogyasztókat megtévesztő tájékoztatás) egy újabb,