A lap Lázár János személyében keresi az okokat.
Szinte valamennyi Budapestre tervezett állami projektet leállítaná a kormány, veszélyben van a Galvani híd és a déli körvasút építése, a Műegyetem rakpartot és a Kopaszi-gátat is érintő újabb budai fonódó villamospálya kialakítása, a Ráckevei-Duna revitalizációja, a Városmajor megújítása, a csepeli és a gellérthegyi közpark valamint a dunai evezős központ létrehozása, a Városliget autómentesítése és a dél-budai centrumkórház is – írja a Népszava.
A Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium kapta a feladatot, hogy vizsgálja felül a még el nem indult kormányzati beruházásokat, és döntse el, melyik valósulhat meg a jelenlegi gazdasági helyzet ellenére is.
A Népszava szerint a fejlesztések leállítása azért lehet gond, mert ezzel kárba mehetnek, az adott beruházásokhoz kapcsolt, eddig elköltött források, amik leginkább tervezésre mentek el. Ezt azonban az Építési és Beruházási Minisztérium tagadta, a lap kérdéseire válaszolva azt írták, „az eddig elvégzett előkészítési, engedélyezési munkálatok nem vesznek kárba, azokat a beruházások későbbi megvalósulásának alkalmával – ha kell módosítva azokat – felhasználjuk”.
A lap ír a Lázár János miniszter és Fürjes Balázs (korábban a budapesti fejlesztésekért felelős államtitkár) közötti esetleges ellentétről is, aminek egyik bizonyítékát látják abban is, hogy Lázár János első döntései között volt a korábban Fürjes és Vitézy Dávid által irányított Budapesti Fejlesztési Központ felszámolása.
Fotó: MTI Fotó: Soós Lajos