E területeken a 40 százalékos kibocsátás-csökkentés a kitűzött cél.
A csomagban szerepel a minimum-energiaadó terve is, ami az uniós szintű kibocsátáscsökkentés teljesen új eleme lenne. Ez az eszköz az energiaárak befolyásolásával ösztönözné a fogyasztást a minél kevesebb kibocsátással járó energia használatára – állapította meg a cikkben Donáth Anna, de azt nem tette hozzá, hogy ez a „befolyásolás" gyakorlatilag áremelést jelent.
A Momentum felpörgetné a változtatásokat
A politikus egyes javaslatokat – kerozinadó, kvótakereskedelem ingyenes kibocsátási engedélyei kivezetése, belső égésű motoros autókat kivonása – még előrébb hozna. Mint kifejtette, több területen is könnyedén lehetne hatásosabbá tenni a tervezett intézkedéseket. Ez érint egyrészt időrendi kérdéseket, hiszen a csomag több módosítása is csak 2030-ban vagy utána lép hatályba: ilyen például a kvótakereskedelem ingyenes kibocsátási engedélyeinek a kivezetése 2036-ban.
De az uniós kerozinadó is csak 2032-ben lépne hatályba. Sőt, a „Fit For 55 alapján 2035 után nem lehetne többé belső égésű motoros autókat forgalomba helyezni az EU-ban, de ezt a célt már magától is bevállalta több nagyobb autógyártó" – fogalmazott Donáth.