A Politico a saját kárán sem tanul: ezúttal Magyar Pétert jelölték ki az új reménységüknek
A brüsszeli lap nagyon sok baloldali politikusban bízott már.
A korábbi MSZP-s miniszterhez, Ficsor Ádámhoz, illetve az egykori Együtt elnökéhez, Szigetvári Viktorhoz köthető DatAdat mérésekkel támogatja a baloldali miniszterelnök-jelölt kampányát.
Márki-Zay és a komplett ellenzék elmúlt hónapjainak szerencsétlenkedéseiről a 24.hu közölt egy részletes, átfogó cikket – erről mi is beszámoltunk –, ám az írásnak van rövid, ám lényeges része, amelyből egyértelműen kiderül, hogy Gyurcsány Ferenc köre meghatározó szerepet kapott a közös balos kampány szervezésében (is). A portál szerint ugyanis a korábbi MSZP-s tárca nélküli miniszterhez, Ficsor Ádámhoz, illetve az azóta megszűnt Együtt elnökéhez, Szigetvári Viktorhoz köthető DatAdat mérésekkel, adatsorokkal támogatja majd az ellenzéki miniszterelnök-jelölt munkáját, és ezt a cég meg is erősítette a 24.hu-nak.
Kizárólag az éppen aktuális ellenzéki narratívát propagálják
De honnan is lehet ismerős ez a vállalkozás? Tavaly áprilisban írtunk arról, hogy az Erősítő nevű új portál mennyi pénzt költött Facebook-hirdetésekre. Beszámoltunk arról, hogy az ellenzéki üzeneteket közvetítő internetes felület nem készít saját tartalmat, hanem mások cikkeit, anyagait dolgozza fel, majd hirdeti meg a közösségi médiában nem kevés pénzért. Ez így afféle társadalmi felelősségvállalást „erősítő” tevékenységnek is tűnhet, ám nem erről van szó. Az Erősítőn, illetve annak Facebook-oldalán kizárólag az éppen aktuális ellenzéki narratívába illeszkedő cikkeket propagálják. Az általuk követett „független hírforrások” közé tartozik a 24.hu, a Telex, a HVG, a 444, a Magyar Hang, a Válasz Online, a Szeretlek Magyarország, az Átlátszó, a G7, a Qubit, a Direkt36, a Media1, a Mérce, az Mfor, a Szabad Pécs, a KecsUP, a Debreciner, a Veszpresszó.
amelyet pontosan ugyanarra a címre jegyeztek be tavaly decemberben, mint a többszázmilliós forgalmat bonyolító, DatAdat OÜ nevű vállalkozást. Az Amplify (magyarul: erősítő) képviselője Dessewfy Tibor, aki a DatAdat tulajdonosi körében is feltűnik. Dessewffy egyébként szociológus, az Átlátszó korábbi meghatározása szerint a „Gyurcsány-Bajnai korszak emblematikus agytrösztje”, a Demos egykori vezetője.
Csaknem félmilliárd forintot szedtek ki a DatAdatból
Arról is írtunk, hogy óriási választói adatbázist építenek Gyurcsány Ferenchez és utódjához, Bajnai Gordonhoz köthető hazai és külföldi vállalkozások,
amelynek ügyvezetője Ficsor Ádám korábbi polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító tárca nélküli miniszter. Emellett felelős pozícióban van Szigetvári Viktor korábbi államtitkár, egykori MSZP-s kommunikációs stratéga, illetve tulajdonos részben maga Bajnai. Ficsor, Szigetvári és Dessewffy személyében közös, hogy a 2010 előtti balliberális politikai elit tagjai, és mindhárman a korábbi kormányfő közvetlen tanácsadói, munkatársi, bizalmi köréhez sorolhatók.
Ez tehát az a vállalkozás, amely most komoly szerepet kapott a baloldali kampányban. Júniusban egyébként arról számoltunk be, hogy a DatAdat Professional Korlátolt Felelősségű Társaság taggyűlési jegyzőkönyvéből kiderül, 2020-ben a Társaság által a tagok részére kifizetett osztalékelőleg összesen 465 millió 367 ezer 471 forint volt.
Nyitókép: A 2018. április 4-én készült fotón Szigetvári Viktor, az Együtt miniszterelnök-jelöltje, Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnöke, Karácsony Gergely, az MSZP-Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje, Fekete-Győr András, a Momentum elnöke és Szél Bernadett, az LMP társelnöke, miniszterelnök-jelölt vettek részt a Válasszunk! 2018 fórumán a budapesti Benczúr szállodában (MTI/Balogh Zoltán)