„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
A fővárosi vezetés ugyanis az ígéretek ellenére még mindig nem terjesztette elő ütemtervét a régi, szennyező gépjárművek korlátozására.
„Ahelyett hogy mielőbb határidőt szabna a nyugat-európai városokból már rég kitiltott, elavult dízelek fővárosi korlátozására, Karácsony Gergely egyelőre csupán lakossági konzultációt ígér a témában, ami édeskevés a budapesti légszennyezettség csökkentéséhez” – írja a Greenpeace Magyarország a közösségi oldalán.
Ebben apetícióban azt követelték, hogy a városvezetés „kezdje el fokozatosan kitiltani a szennyező járműveket Budapestről, és segítse a fenntartható közlekedés terjedését, fejlesztését a fővárosban, vagy legalább tegyen közzé egy erre vonatkozó ütemtervet”. A petíció átadásakor a főpolgármester kijelentette, hogy még idén a közgyűlés elé fog kerülni a céldátum meghatározása a szennyező járművek Budapest bizonyos részeiről történő kitiltására, ám erre nem került sor.
„Továbbra is azt várjuk a fővárosi vezetéstől, hogy mihamarabb hozza nyilvánosságra a szennyező járművek kitiltására vonatkozó ütemtervét, és ismertesse terveit, hogy mikor és milyen lépéseket kíván tenni a fenntartható mobilitás fejlődéséért és terjedéséért Budapesten” – közölte a Greenpeace Magyarország.
Az ilyen besorolású dízeljárművek károsanyag-kibocsátása kisebb, mint a hasonlóképpen most forgalomba helyezett benzinmotoros járműveké, mert összességében kevesebb, illetve városi forgalomban, rövid távokon pedig jóval kevesebb üzemanyagot fogyasztanak a benzineseknél – összegezte cikkében a Magyar Nemzet.
Bár a közösségi közlekedésben már használnak akkumulátoros-elektromos autóbuszokat, illetve autógázzal vagy CNG-vel működő járműveket, ezek aránya nem jelentős. Teljességgel dízelhajtásúak ezzel szemben a városok kereskedelmi hálózatát, illetve a működését kiszolgáló kisebb-nagyobb teherautók.
Fotó: Moritz Frankenberg / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP