Felmérés: alig használják a körúti kerékpárutakat

2021. december 29. 17:35

Cáfolja a BKK korábbi felméréseit a körúton végzett forgalomszámlálás.

2021. december 29. 17:35
null

A BKK kiposztolt a közösségi médiafelületeiken egy infografikát. Az infografikán a nagykörúti forgalom megoszlását szemléltették, egy munkanapon. „A Nagykörút szűk értelemben vett belvárosi részén az ott közlekedők kétharmada villamossal jár, az aktív és mikromobilitási eszközzel (bringával, rollerrel, görkorival stb.) vagy gyalogosan közlekedők száma pedig az autóval utazók felét teszi ki” – írták az alább látható ábrához magyarázatként. Magyarán,

Módszertani hibák, valótlanságok

A Vezess.hu derített fényt a BKK felmérésének módszertani hibáira, valótlanságaira. Az infografika három nagykörúti keresztmetszeten végzett fogralomszámlálás eredményéből készült, amelyek 9 órán keresztül, egyidejűleg történtek. „Így tulajdonképpen egy képzeletbeli – Nagykörutat keresztező – vonalon áthaladókat mértük” – szólt a BKK tájékoztatása az ügyben.

Magyarán, a mérés 9 órát fedett le, csak csúcsidőben mértek, valamint a járdán haladó összes gyalogost közlekedőnek nézték, és betették őket a „biciklis” csoportba, valamint potenciálisan

a villamoson utazót leszállás után még gyalogosként is regisztrálhatták.

A Vezess.hu saját mérést végzett, egy 24 órás időintervallumon figyelték meg a közlekedő tömeget egy forgalomkövető rendszerrel. Eredményeik szerint a forgalmi sávban 10890, a kerékpársávban 1099 áthaladó volt. Az eredmények további tisztításával kiderült, hogy 11029 autós, valamint 735 kerékpáros vette igénybe a Nagykörút vizsgált szakaszát.

Az arány immáron nem 2:1-hez, mint a BKK felettébb furcsa mérésében, hanem 93% autó és 6% kerékpáros. Közben az autós forgalom lassabb lett, mivel a biciklisáv kialakításához elvettek tőlük egy sávot.

Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Összesen 154 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
confitür
2022. január 01. 06:31
A budapestiek viszont továbbra is használják Karácsony Gergelyt főpolgármesternek. Lelkük rajta.
madárinfluencer
2021. december 31. 23:29
Már a biciklisávok kialakításánál is trükköztek a számokkal. Így indokolták a biciklisávok megtartását a hvg. 2020. augusztusában megjelent cikke szerint: " a megkérdezettek 32 százaléka mindenképpen támogatná a sávok állandósítását, míg 23 százalékuk abban az esetben, ha az érintettek többsége ezt támogatja. Tehát az emberek 55 százaléka hajlik arra, hogy maradjanak a felfestések." Így kreáltak a 32 %-os támogatásból 55 %-os támogatást!!!!! Erre a trükkre még a Fidesz sem jött rá, de hátha lekoppintja majd a 2022-es választásokon.
masikhozzaszolo
2021. december 30. 19:15
Azt az irdatlan kerékpáros tömeget a párhuzamos (pl. Akácfa) utcák is elvinnék, és a sárga csíkot a karigeri nadrágjára kellene festeni. Kívül is. Közlekedésmérnök. BME. Ugyanez Budán a Fő utcán. Ott a rakparton a kerékpárút két sávval. Ott is el lehet karikázni.
cornelius#
2021. december 30. 12:11
... arról nem is beszélve, hogy az utak karbantartását, építését jelentős részben a gépkocsi tulajdonosok finanszírozzák (súlyadó, üzemanyag árba építve stb) mégis kiszorulnak onnan. Ha Karácsony kerékpárutat szeretne, akkor építsen nekik!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!