A legszabályosabb gavallér
Kétszáz éve, 1824-ben született Podmaniczky Frigyes, Budapest legendás városépítő és -szépítő személyisége, fővárosunk „vőlegénye”. Vele kezdjük Pest-budai arcok sorozatunkat.
Cáfolja a BKK korábbi felméréseit a körúton végzett forgalomszámlálás.
A BKK kiposztolt a közösségi médiafelületeiken egy infografikát. Az infografikán a nagykörúti forgalom megoszlását szemléltették, egy munkanapon. „A Nagykörút szűk értelemben vett belvárosi részén az ott közlekedők kétharmada villamossal jár, az aktív és mikromobilitási eszközzel (bringával, rollerrel, görkorival stb.) vagy gyalogosan közlekedők száma pedig az autóval utazók felét teszi ki” – írták az alább látható ábrához magyarázatként. Magyarán,
a Nagykörúton közlekedők 68%-a villamossal utazó, 21%-a autós és 11%-a „aktív és mikromobilitási eszközt használó”, avagy gyalogos, kerékpáros, rolleres, stb.
A Vezess.hu derített fényt a BKK felmérésének módszertani hibáira, valótlanságaira. Az infografika három nagykörúti keresztmetszeten végzett fogralomszámlálás eredményéből készült, amelyek 9 órán keresztül, egyidejűleg történtek. „Így tulajdonképpen egy képzeletbeli – Nagykörutat keresztező – vonalon áthaladókat mértük” – szólt a BKK tájékoztatása az ügyben.
Magyarán, a mérés 9 órát fedett le, csak csúcsidőben mértek, valamint a járdán haladó összes gyalogost közlekedőnek nézték, és betették őket a „biciklis” csoportba, valamint potenciálisan
A Vezess.hu saját mérést végzett, egy 24 órás időintervallumon figyelték meg a közlekedő tömeget egy forgalomkövető rendszerrel. Eredményeik szerint a forgalmi sávban 10890, a kerékpársávban 1099 áthaladó volt. Az eredmények további tisztításával kiderült, hogy 11029 autós, valamint 735 kerékpáros vette igénybe a Nagykörút vizsgált szakaszát.
Az arány immáron nem 2:1-hez, mint a BKK felettébb furcsa mérésében, hanem 93% autó és 6% kerékpáros. Közben az autós forgalom lassabb lett, mivel a biciklisáv kialakításához elvettek tőlük egy sávot.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton