Eldőlt az első dominó, hamarosan újabbak jöhetnek a magyar-amerikai kapcsolatban

Magyarország még feltűnőbbé válik az amerikai turisták számára azzal, hogy jövő májustól ismét közvetlen járat indul majd Budapest és Philadelphia között.

Hatásvizsgálatot készítenek.
Az UNESCO előírásainak megfelelő, komplex világörökségi hatásvizsgálat készül a Gellért-hegyi sikló tervezéséhez kapcsolódóan – közölte a Gellérthegyi SIKLÓ Kft. csütörtökön az MTI-vel. A beruházás megvalósítására létrehozott projektcég közleménye szerint a társaság az előkészületek részeként egy komplex világörökségi hatásvizsgálatot készíttet azzal a céllal, hogy a fejlesztés a világörökségi szempontoknak is minden tekintetben megfeleljen. Közölték azt is, néhány hónapon belül elkezdődhet a Gellért-hegyi sikló építése.
A sikló bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni, a sikló az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon, a föld alatt fog közlekedni. Innen már egy 3-4 méter magas hídszerkezeten, a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó felső állomásig. „A beruházás építési engedéllyel rendelkezik, és folyamatban van egy, a módosuló műszaki tartalom miatt szükséges új engedélyezési tervdokumentáció készítése is” – írták. A módosítás elsődleges oka, hogy az illetékes kerületi önkormányzat ellenzi a korábban a hatóságok által kért buszparkoló megépítését az alsó állomásnál – közölte a társaság, hozzátéve, hogy ennek eredményeképp nagyobb zöldfelület és kevesebb fakivágás mellett épülhet meg az alsó állomás környezete, a jelenlegi terepszint fölé pedig nem fog épülni semmi. Mint írták, a beruházás előkészítésének megkezdése óta eltelt majd másfél évtized megkívánja a felső állomás épülete terveinek frissítését is. Az alapvető változás, hogy a sikló kabinjai nem a Citadella sétány szintjére, hanem egy szinttel lejjebb, egy támfal-építménybe érkeznek majd.
A sikló megépítése azt is lehetővé teszi, hogy a városrész közúti forgalmát rendkívül módon terhelő turistabuszokat kitiltsák a környező utakról. A tervek szerint a sikló kabinjai egyszerre 50 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb mint másfél perces menetidővel. Így a sikló óránként 1200 ember feljuttatását teheti majd lehetővé a Gellért-hegy tetejére – áll a közleményben. A projektcég kitért arra is, hogy 94 fa kivágására kértek újból engedélyt. A kijelölt fák több mint harmadát pusztán az egészségi állapotuk miatt is ki kell vágni – tették hozzá. A társaság közölte, a növények pótlására mintegy 900 előnevelt fát ültetnek majd kijelölt területekre.
(MTI)