Buszbaleset: Siófokra tizenegy sérültet vittek

2021. augusztus 15. 18:30

Közben kiderült: a busz Horvátországból tartott haza.

2021. augusztus 15. 18:30
null

Tizenegy embert vittek a mentők a siófoki kórházba az M7-es autópályán vasárnap hajnalban Szabadbattyánnál történt buszbaleset sérültjei közül – hangzott el az M1 aktuális csatorna vasárnap délutáni műsorában.

Tisztázatlan okok

Az M1 helyszíni információi szerint a Siófokra vitt tizenegy sérültből hármat vettek fel a kórház osztályaira – egyikük életveszélyes állapotban van, többszörös sérülésekkel kezelik –, nyolc embert azonban már haza is engedtek. A székesfehérvári kórházba húsz embert vittek a mentők, akik közül 17 könnyű sérültet szintén hazaengedtek. Az M1 helyszíni tudósítója elmondta: a három súlyos sérült közül kettőt bordazúzódással, bordatöréssel, míg egy harmadikat combnyaktöréssel kezelnek a kórházban.    

A csatornának nyilatkozó Bell Márton igazságügyi szakértő hangsúlyozta, hogy a balesethez vezető okok kiderítése hosszú folyamat lesz. Úgy vélekedett, hogy a baleset hátterében a járművezető esetleges elalvása, rosszulléte vagy műszaki probléma is állhat. Hozzátette, hogy az autóbuszokra vonatkozó jelenlegi általános előírások megfelelőek, a járművezetőkkel kapcsolatos szabályokon lehetne szigorítani, amit a veronai buszbalesetnél is vizsgáltak már.

56 utas tartózkodott a fedélzeten, köztük két gyerek

Közben a Telex elérte annak az utazási irodának a főszervezőjét, amely az M7-esen vasárnap hajnalban halálos balesetet szenvedett busz útját szervezte.

A Rolitúra alapítója azt mondta a vasárnap késő délelőtti telefonbeszélgetésben, hogy másfél órája szerzett tudomást a balesetről, mert olyan helyen volt, ahol nem volt térerő. 

Hozzátette: a munkatársai a helyszínen segítik a hatóságok munkáját.

A férfi a portál kérdésére megerősítette az információt, miszerint a busz egy egynapos baskai túrán volt Horvátországban, az utaslista szerint 56 utassal, ebből két gyerek, két sofőr.

A sajtóban több helyütt is írták, hogy a cég sofőrje is a halottak között van. Erre az alapító azt mondta, az információt hivatalosan nem tudja sem megerősíteni, sem cáfolni.

(MTI, Mandiner)

Nyitókép:MTI/Vasvári Tamás

Összesen 30 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
MZperXXL
2021. augusztus 16. 11:04
Normális, hogy a terelőkorlát ilyen "gyenge", hogy nem tartja távol a járművet az oszloptól? Értem, hogy nagy erő hatására ki kell szakadnia, hogy ne betonfalnak menjen, aki terelőkorlátnak ütközik, de azért az túlzás, hogy métereket enged...
Válasz erre
2
0
olajfa1
2021. augusztus 16. 10:04
Most végignéztem a képeket a buszról. Úgy láttam, hogy a jobb első kereke rajta volt a buszon, tehát az nem kaphatott defektet... Ha viszont a bal kapott defektet akkor nem jobbra megy ki a busz, hanem balra... Viszont a bal lengőkar egyik oldali kiszakadt... -bár ez az ütközéstől is lehetséges... -és szerintem inkább főleg attól...
Válasz erre
0
0
Illieral
2021. augusztus 15. 20:32
Ez a durdefekt mennyire valószinű normális guminál? MErt én mentem már 300 ezer kilómétert de még defektem is kétszer volt, és egyik sem durr defekt. Van ez egyáltalán normális gumiknál?
Válasz erre
2
0
olajfa1
2021. augusztus 15. 20:28
Egy túlélő azt nyilatkozta, hogy: 'Egy csattanásra riadtam fel, és arra, hogy a busz nekiütközik a szalagkorlátnak' Akkor ez valami műszaki hibára utal...
Válasz erre
2
1
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!