Ők is akcióba lendültek: Karácsony és Vitézy kínos kommentháborúba kezdett a bombariadók után
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/01/t_emefDU1YeL8vmw3omoywIqiZNkjlSjfN-462TLd1k/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE2ZWU1M2NiM2EyMzRkMjA4OWU4OWQ4NzNlZmY5NDFi.jpg)
A többi kommentelő szerint a jelenlegi helyzetben nem ezzel kéne foglalkozniuk.
![](https://cdn.mandiner.hu/2025/01/t_emefDU1YeL8vmw3omoywIqiZNkjlSjfN-462TLd1k/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzE2ZWU1M2NiM2EyMzRkMjA4OWU4OWQ4NzNlZmY5NDFi.jpg)
Három ütemben összesen 35, Frankfurtban eladósorba került kötöttpályás jármű érkezne Budapestre mintegy 7,7 milliárd forintért.
A tulajdonos német közlekedési vállalat, a VGF szerint utólag sem klimatizálhatók azok a frankfurti használt villamosok, amelyeket megvenne a Karácsony Gergely vezette budapesti Városháza – értesült a Magyar Nemzet. A BKV szerint beszerelhető utólag a klíma, ezt jelenleg is vizsgálják. A lap hétfői számában felidézik: a főpolgármester, élve a rendkívüli jogrend adta lehetőséggel még júniusban fogadta el azt az előterjesztést, amely szerint három ütemben összesen 35, Frankfurtban eladósorba került kötöttpályás jármű érkezne Budapestre mintegy 7,7 milliárd forintért. A főváros 25-30 éves szerelvényeket venne, ezek válthatnák ki a jelenleg a 47-49-es vonalon közlekedő, ötvenéves Ganz csuklós villamosokat.
Szoros rokonság a Combino villamosokkal
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint Frankfurt éppen azért kínálja eladásra a járműveket, mert azokba utólag nem lehet klímát szerelni, és a frankfurti közlekedési vállalat weboldalán leírják az okot is: a berendezést nem bírja el a tető. A BKV viszont a Magyar Nemzetet arról tájékoztatta, hogy a frankfurti használt villamosok „szoros rokonságot mutatnak a Combino villamosokkal, mind a műszaki megoldásokban, mind a beépített rendszerekben, mind pedig a karbantartási feladatokban”. A BKV jelenleg vizsgálja a klímaberendezés lehetséges elhelyezésének részleteit: a statikai kérdéseket és az elektromos tápellátást. Balogh Samu,
Mint közölte, a BKV elsőként egy prototípus kocsi beszerzését tervezi, a teljes kontingens pedig akkor érkezhet, ha a tesztelés eredményei beváltják a hozzájuk fűzött reményeket.
(MTI)
Kép forrása: VGF