Orbán bebizonyította alkalmatlanságát a vezetésre
Egy fröccsöntő kisiparos is tudja, hogy csak azt érdemes gyártani, amit el is tud adni.
3 perc alatt, 3 fős csapatban 3 millió forintot nyerhetnek azok a felsőoktatásban tanuló hallgatók, akik kisvideójukban új, saját fesztiválokat álmodnak „Téli Balaton”, „Gondold újra” és „Helyi érték” kategóriákban, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kezdeményezése révéb. Princzinger Péter kuratóriumi elnök szerint a fiatalok innovatív ötletei és gondolatai képesek arra, hogy a magyar fesztiválturizmust is felpörgessék, ezzel hozzájárulva az ország gazdasági újraindításához. Interjúnk.
Princzinger Péter jogász végzettségű szakember, 2016 tavaszától 2017 őszéig a Magyar Turisztikai Ügynökség fejlesztési-, majd általános vezérigazgató-helyettese, 2017 őszétől a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke. A Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke.
***
Idén már a harmadik turisztikai innovációs versenyt hirdették meg egyetemisták körében, ezúttal fesztiválinnovációk témakörben. A hazai fiatalokat ennyire érdekli a turizmus világa a pandémia okozta sokk után?
Nemhogy érdekli őket, de olyan eredeti ötleteik vannak a hazai turisztikai szektor fejlesztésével kapcsolatosan, hogy általában a tapasztalt bírálók is elismeréssel nyilatkoznak a beadott pályamunkákról. A CheckINN program sikere azt mutatja, hogy mára Magyarország turizmusában a fiatalok nem csak pénzkereseti lehetőséget látnak, hanem vonzó és izgalmas területnek tekintik, aminek érdemes gondolkodni a fejlesztéséről is. A CheckINN Feszt már a harmadik verseny, amelyet meghirdettünk és ha mindent összeadunk, közel 100 csapat nevezett már valamilyen ötlettel az eddigi turisztikai innovációs versenyekben, amely a gyakorlatban 300 diákot és a segítőiket, tanáraikat jelenti. Ez valóban azt mutatja, hogy aktív az érdeklődés, felkapott a szektor, ami azt is jelenti, hogy
ez a konjunktúra – függetlenül a világjárványtól – nem ideiglenes, a turizmus perspektivikus ágazat,
bőven van még benne növekedési potenciál. Mi ahhoz kívánunk hozzátenni – ha úgy tetszik –, lehetőséget és megfelelő körülményeket teremteni, hogy a turisztikai országmárka épülésével az iparág ne csupán a szolgáltatók és a fogyasztók számára legyen egyre vonzóbb, hanem a jelenlegi tanulmányaikat folytató fiatalok, diákok, a jövő turisztikai szakemberei számára is.
Hogyan sikerült ennyire rövid idő alatt ilyen sok diákot megmozgatni?
Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen annak idején a felvi.hu kialakításában, majd a közszolgálati továbbképzés rendszerének létrehozásában is részt vehettem, ezek a feladatok sok hasznos tapasztalatot adtak a XXI. századi, online technológiákon alapuló megoldások alkalmazásához, az elektronikus ügyintézési folyamatok tervezéséhez. A CheckINN is ezt az utat követi, lényegében egy digitális pályázatmenedzsment rendszer. A szakmai csapat fiatalos, dinamikus és elszánt, ugyanakkor hazudnék, ha azt mondanám, hogy a hárommillió forintos fődíj nem épp oly kecsegtető az egyetemisták körében, mint azok a kommunikációs felületek és eszközök, amelyekkel elérjük őket. Motiválóan hathat rájuk az is, hogy számos ötlethez igyekszünk a valóságban is támogatókat találni, valamint szakmai mentorokkal segíteni a munkájukat.
Felelősségünk van abban, hogy az elhivatott ifjúságot pályán tartsuk, hogy a turisztikai szakmát választóknak valós alternatívát mutassunk,
azzal a 39 szakmai szervezettel együtt, amelyek a Magyar Turisztikai Szövetség kötelékébe tartoznak. Igyekszünk ezt a felelősséget lehetőségként kezelni, és olyan környezetet teremteni nekik, melyben az ötleteik értékké, a CheckINN pályázataik pedig valós referenciává válnak. Mindezeken felül pedig nagyon fontos, hogy a pályázó ötletgazdák már ilyen fiatal korban bekerülhetnek a szakma vérkeringésébe, találkozhatnak és érdemben egyeztethetnek az iparág neves és sikeres szereplőivel, megismertethetik a nevüket a „nagyokkal”.
Mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres pályázatot nyújtson be a mostani, fesztiválturisztikai innovációs versenyen? Mit keresnek a közel egy éves stop után?
Csupán néhány kattintás. A viccet félretéve, a verseny többlépcsős, az első fordulóban elegendő egy három perces kisvideót készíteni, amelyben a csapat bemutatja a fesztivál innovációs ötletét. Nekem van két kamasz fiam, szülőként is látom, hogy a telefon, vagy a számítógép kezelése, videók rögzítése és megosztása nekik már annyira hétköznapi, rutinszerű és természetes, mint az ajtókilincs, vagy a zipzár használata, így
a pályázatot valóban bármely egyetemista percek alatt beadhatja.
A Mentorok a második fordulóban segítik az egyes ötletekhez kapcsolódó fesztivál stratégia kidolgozását. A projektben résztvevő mentorok Oszkó-Jakab Natália, a Művészetek Völgye Fesztivál Igazgatója, Ifi-Valde Orsolya, a Paloznaki Jazzpiknik Alapítója, Lobenwein Norbert, VOLT, a Balaton Sound, a Nagyon Balaton, a B.my.Lake és a Strand fesztiválok szervezője, a Sziget Szervezőiroda társtulajdonosa, valamint Muraközy Péter, Veszprémi Utcazene Fesztivál, Európa Kulturális Fővárosa 2023 szakmai vezetője. Túl azon, hogy érdemes velük megismerkedni, mindenki számára hasznos és valós tudást fognak adni azoknak, akik ötletes pályamunkát nyújtanak be. A jelentkezés 2021. július 31-ig tart, és én mindenkit arra bíztatok, legyen épp a Balaton partján, vagy egy vendéglátóhely kerthelyiségében a barátokkal, töltse fel a saját videóját a CheckINN Pályázatkezelő Rendszer (check-inn.hu) weboldalra, nyerjen hárommillió forintot, és legyen részese a jövő hazai turizmusának.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Branstetter Sándor