A fővárosi önkormányzat társadalmi egyeztetést indított az észak-budapesti térség közlekedési hálózatának, ezen belül az Aquincumi hídnak a jövőjéről – tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ.
2021. június 09. 11:46
p
15
1
16
Mentés
A kérdőív célja, hogy a tervezők megismerhessék az érintett lakók mindennapos közlekedési igényeit, problémáit, a várható konfliktuspontokat, amelyeket a tervezés során kezelni kell ahhoz, hogy a könnyebb közlekedés és a nyugodt, élhető városi környezet igényei egyszerre érvényesüljenek – írták.
Emlékeztettek, évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között.
Ezen a vonalon az újpesti vasúti hídon (északi összekötő vasúti híd) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között. Ugyanakkor gépjárművel és közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni az Árpád híd és a Megyeri híd közötti Duna-parti területeket.
Az Aquincumi híd megváltoztatná a város északi részének életét
Egy új híd nemcsak az ott közlekedők életét könnyítené meg, hanem a felesleges kerülők megszüntetésével lehetőséget teremtene arra is, hogy további forgalomcsillapító intézkedések mellett csökkenthető legyen a most leginkább túlterhelt területek és egyben a város egészének forgalma, zaj- és légszennyezése – fogalmaztak.
A fővárosi önkormányzat vezetősége elkötelezett a fenntartható közlekedésfejlesztés mellett,
ezért fontosnak tartja, hogy a híd és kapcsolódó úthálózata ne terhelje indokolatlan mértékben a közvetlenül érintett lakókörnyezetet, és a kapacitások növelése által ne generáljon nagyobb autóforgalmat Budapest egészében sem” – emelték ki.
Közölték azt is, egy 2017-es kormányhatározat nyomán a BKK elindította az Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmányának készítését. A megvalósíthatósági tanulmány és az első lakossági kérdőív arra keresi a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség. A BKK által megbízott tervező több változatban is megvizsgálja a híd és a hozzá kapcsolódó közlekedési hálózat várható hatásait, amelynek az eredményeit a lakosság a későbbiekben ismét véleményezheti – írták.
Akad olyan képviselő a Tisza Pártban, aki agymosott népnek nevezte a magyarokat, más woke hangokat üt meg, a fővárosi frakcióvezető pedig kétes céges ügyekbe keveredett. Górcső alá vettük a párt eddigi budapesti tevékenységét és politikusainak hátterét.
Tóth Erik, az Alapjogokért Központ kutatási igazgatója és Zila János elemző is küzdelmes évet jósolt Magyar Péteréknek, a láthatóságuk fenntartása lehet a cél.
Megmondom az eredményt: nem kell híd, semmi nem kell, mert forgalmat generál, és az zavarja a drága lakókat. Plusz kiváknak egy szentséges fát, két fűszálat lekaszálnak, és megzavarják a méheket/varangyokat stb.
De az M7-es menjen Balatonra, szegény pestiek tudjanak mivel robogni a fürdő felé, a balatoni településeken azért engedjék ám át a forgalmat!
"A fővárosi önkormányzat társadalmi egyeztetést indított"
Egyszer már felmérték hogy van rá igény, Tarlósék ezért is kezdték el tervezni, erre most megint felmérnek mert akkor városvezetés helyett tovább facebookozhatnak..