Újvidéki tragédia: „összegyűrt cementes zsákokat” használhattak beton helyett
Az állomás felújítását végző cég tanácsadója szerint a leomlott részt is érintette a felújítás.
A sértetti képviselők egyfajta beismerésnek tartják a vádlotti hozzászólást.
A Hableány sétahajó katasztrófája miatt zajló büntetőper csütörtöki tárgyalási napján a sétahajón átgázoló Viking Sigyn szállodahajó ukrán kapitánya, az ezidáig hallgatásba burkolózó Jurij Csaplinszkij az egyik tanú vallomása után szólásra jelentkezett, és beismerte, hogy a baleset idején nem volt bekapcsolva hajója radarja – írja a Magyar Nemzet.
Jók voltak a látási viszonyok. Nem volt bekapcsolva a radar. Szabad szemmel (tájékozódva) vezettem a hajót, meghajózva a (Margit) híd 60 méteres pillérközét”
– mondta a kapitány.
A lap szerint Csaplinszkij nyilatkozatát a sértetti képviselő egyfajta beismerésnek tartja. A vádirat szerint ugyanis pont az volt a tragédia oka, hogy Csaplinszkij az ütközés előtt öt percig nem figyelt. Maga a kapitány a perben azt állítja: nem látta az előtte, jobbra haladó magyar hajót.
2019. május 29-én a Viking Sigyn közvetlenül a Margit-híd előtt gázolt át a Hableányon, mely hét másodpercen belül elsüllyedt. A Hableányon 33 dél-koreai turista és kétfős magyar legénység tartózkodott, mindössze hét embert sikerült kimenteni. Egy áldozat holtteste azóta se került elő.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás