„A tanulás és tanítás alkotmányos szabadságáról van szó”: egyre többen háborodnak fel az ELTE tanszékvezetője miatt
„Orbán Balázs, Kis főni az ELTE-ÁJK-n védi Phd-dolgozatát” – ezzel a felütéssel kezdte írását Polyák Gábor.
A diákok korai iskolaelhagyásának csökkentése volt a célja annak a hároméves projektnek, amelyet a Zalaegerszegi Szakképzési Centrum valósított meg.
Az intézmény az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: az oktatást, felzárkóztatást, eszközbeszerzést magában foglaló program eredményeként az intézményekből kevesebb tanuló morzsolódott le. Az Európai Unió támogatásával, a Széchenyi 2020 programból elnyert csaknem 540 millió forintos forrásból az alapkészség-fejlesztést és a korai iskolaelhagyás szempontjait figyelembe vevő infokommunikációs és szakmai oktatást segítő eszközöket vásároltak.
és ezt többi között a robotépítésnél, 3D-nyomtatásnál, lézervágásnál, illetve a fa- és fémmegmunkálásnál hasznosították. A programban felmérték a 9. osztályos tanulók kompetenciáját, és ennek eredménye alapján a tanulók mintegy tíz százalékát kis létszámú csoportokban fejlesztették.
Három év alatt 3,3 százalékkal csökkent a korai iskolaelhagyók száma – ez több mint 150 diákot jelentett – miközben az érdemjegyek is javultak. A szakképzési centrum vezetői és pedagógusai közül 220-an vettek részt továbbképzéseken.
egyebek mellett roma mentori segítséget nyújtottak a rászorulóknak, előadásokat tartottak a kiközösítés- és zaklatásmentes iskolai légkör megteremtéséért, továbbá nyári táborokat és színházlátogatást, a sikertelenül vizsgázó diákoknak pedig felkészítő korrepetálást szerveztek.
(MTI)
(Címlapkép: Harmadik osztályos tanulók. Fotó: MTI/EPA/Ritzau/Tim Kildeborg Jensen)