A fő cél, hogy a kialakult járványhelyzetben a kézművesek és a vásárlóközönség összekapcsolásával is támogassák a hazai tárgyalkotó kultúra szereplőit – olvasható a szervezők közleményében. Mint írják, a Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásár évtizedek óta a fővárosi adventi időszak fénypontja, évente csaknem nyolcszázezer látogató válogatott a hazai kézművesek termékeiből. Az idén azonban a járványhelyzet miatt a karácsonyi vásárokat nem tartják meg Budapesten, ezért a főváros turisztikai szervezete egy rendhagyó online platformmal segíti a Magyar Kézműves Szövetség mestereit, iparművészeit és kézműveseit az ünnepek előtt. Az alkotókról a weboldalon rövid leírás, fényképek és elérhetőség várja a látogatókat, hogy mindenki megtalálhassa a készítőt és munkái között a számára megfelelő terméket, ajándékot.
A közleményben Faix Csabát, a Budapest Brand vezérigazgatóját idézik, aki szerint a hazai kézműves és kreatívipar támogatása talán még soha nem volt ennyire fontos, mint most. „Komolyan vesszük a koronavírus-járvány következtében kialakult problémákat, ezért a Budapesti karácsony kampányunk során arra kérjük a lakosságot, hogy hazai kézműves alkotóktól, iparművészektől válasszanak ajándékot az idei ünnepekre, ezzel is támogatva őket” – mondta. A több mint két évtizede működő adventi vásáron többnyire a Magyar Kézműves Szövetség tagjai kínáltak egyedi alkotásokat a szakmai zsűri válogatása alapján.
A közleményben Szabó Katát, a szövetség elnökét is idézik, aki elmondta: az idén főleg az online térben várják vevőiket, hogy megismerjék a hazai kézműves mesterségeket. Folyamatosan ötletajánlóval jelentkeznek a Magyar Kézműves Szövetség Facebook-oldalán is, hogy megismerjék a „nagy mesterségeket”, amely nem könnyen tanulható, apáról fiúra szállt örökség. A budapesti karácsonyi kampányban a szövetség tagjaival egy kisfilm is készül, amelyben kinyílnak a műhelyek és bemutatják a szakma érdekességeit.
(MTI)
Címlapfotó: a 2019-es Vörösmarty téri vásár. Fotó: MTI/Mónus Márton