„Diákbarát”, méltányos, illetve a vártnál könnyebb feladatoknak nevezték a hétfői írásbeli magyarérettségi tételeit az MTI által megkérdezettek, igazgatók, szaktanárok és vizsgázók. A vizsgákat a koronavírus-járvány miatt szigorú biztonsági előírások mellett tartották. A középszintű magyarérettségi első részében a könyvek történetéről, az olvasásról és a kódexekről kaptak szövegértési feladatot a középszinten vizsgázók, a szövegalkotási részben a sportról és testnevelésről szóló érvelést vagy egy egészségügyi problémákról szóló hivatalos levelet kellett írniuk a diákoknak az Eduline oktatási portál információi szerint. A vizsga második részében a műelemző feladat egy Fekete István-novellához, az összehasonlító elemzés egy Arany János-vershez és egy Tóth Árpád-költeményhez kapcsolódott, a két feladat közül a diákoknak egyet kellett választaniuk.
Méltányos és fair feladatsor volt
Szenyéri Zoltán, a dombóvári Illyés Gyula Gimnázium igazgatója az MTI-nek azt mondta, „diákbarát” volt az idei feladatsor, értelmezhetőek voltak az abban szereplő szövegek. Hozzátette: Fekete István, Arany János és Tóth Árpád művei jól olvashatóak, a Tüskevár írójáról Dombóvár környéki kötődése miatt az átlagosnál többet beszéltek az órákon. A gimnáziumban 82-en közép-, tízen emelt szinten tettek vizsgát, egy-egy tanteremben 5-6 diák foglalt helyet. Többen a vizsga közben is szájmaszkot viseltek - mondta.
Molnár Barnabás, a bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium végzőse azt mondta, „fair”, méltányos feladatok voltak a vizsgán, éppen belefért az időbe, mindazonáltal Fekete István novellája elgondolkodtatta. Többen választották Arany János és Tóth Árpád verseinek összehasonlítását is - tette hozzá. Megjegyezte, a vizsga alatt mindenki igyekezett csökkenteni a személyes érintkezések számát.
A Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnáziumában és Általános Iskolájában is zökkenőmentesen indultak az érettségi vizsgák. A diákok messzemenőkig betartották a távolságtartási szabályokat, a feladatlapok kiosztása és cseréje az előzetes terveknek megfelelően zajlott le – közölte Dobi János igazgató. Vidu Pál, a szegedi gimnázium egyik végzős osztályának osztályfőnöke elmondta, tanítványai szerint a vártnál könnyebb volt a feladatsor. A diákok általában Fekete István novellájának elemzését választották, és szinte kivétel nélkül a testneveléssel kapcsolatos érvelést készítették el, ez a téma közel állt hozzájuk, mivel sokan sportolnak közülük.