Kaotikus közlekedés, szemétkupacok és hajléktalanok hada – dokumentumfilm mutatja be a főváros tragédiáját (VIDEÓ)

Hiánypótló film mutat rá, miként épült le Karácsony Gergely főpolgármestersége alatt az egykor szebb napokat látott magyar főváros.

Sem a balesetek számának csökkenése, sem a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás mérséklődése nem bizonyított a sebesség korlátozásával.
„A Magyar Autóklub nyílt levélben kérte Karácsony Gergely Főpolgármestert, hogy ne döntsön a veszélyhelyzet idején társadalmi és testületi vita nélkül a Főváros életét hosszú távon meghatározó kérdésekben.
A Közgyűlés részére benyújtott, a »Főváros közlekedésbiztonsági és forgalomcsillapítási tervének kidolgozásáról« címet viselő előterjesztés már olyan kérdésekben foglal előzetesen állást, melyek tekintetében vizsgálat szükségességét hangsúlyozza. Ez önmagában ellentmondás.
Hasonló ellentmondás és nyilvánvalóan prekoncepciónak tűnik, hogy az előterjesztés a mellékúthálózat esetében egységesen 30km/h-ra történő csökkentést javasol. A MAK hiányolja a baleseti statisztikák bemutatását, vitatja azok létezését, arra nézve, hogy az abszolút sebességtúllépés domináns szerepet játszott volna a balesetek bekövetkezésében az előterjesztésben szereplő útvonalakon.
Sem a balesetek számának csökkenése, sem a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátás mérséklődése nem bizonyított, sőt a tervezet elfogadásával, a közösségi közlekedés fejlesztéseinek hiányában, a forgalmi helyzet csődjére lehet számítani.
A MAK felajánlotta segítségét a döntés-előkészítésben, miszerint a Főváros engedje meg, hogy az Autóklub évtizedek alatt felhalmozott tudásbázisával és társadalmi beágyazottságával hozzájárulhasson az élhető város kialakításához, ami mindannyiunk közös érdeke.
A Főpolgármesternek írt teljes levél: www.autoklub.hu/klub/hirek/level_fopolgarmester/
Magyar Autóklub”
(MTI-OS)