Ma kezdődik a jövő évi költségvetés vitája: mutatjuk, miről döntenek a képviselők!
A 2025-ös büdzsé az új lehetőségek, az új gazdaságpolitika és a béke költségvetése lehet Varga Mihály pénzügyminiszter szerint.
Az ÁSZ vizsgálata szerint a közoktatási területet érintő pedagógiai-szakmai ellenőrzések elősegítették az ágazati szakmai célkitűzések megvalósítását.
Megfelelt a jogszabályi előírásoknak 2016-17-ben a közoktatási területet érintő pedagógiai-szakmai ellenőrzések rendszerének kialakítása és működtetése, valamint az ellenőrzések tervezése és végrehajtása – állapította meg az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzésében. Az ÁSZ vizsgálata szerint a közoktatási területet érintő pedagógiai-szakmai ellenőrzések elősegítették az ágazati szakmai célkitűzések megvalósítását.
Az ellenőrzés megállapította, hogy az oktatásért felelős miniszter 2016-17-ben – a nemzeti köznevelésről szóló törvény előírásainak megfelelően – kialakította a közoktatási területet érintő pedagógiai-szakmai ellenőrzési feladatok keretrendszerét. A közoktatási területet érintően meghatározta a pedagógiai-szakmai ellenőrzések rendszerével szemben támasztott elvárásokat, jóváhagyta az ellenőrzési eszközöket, módszereket. Rendeletben szabályozta továbbá a köznevelési intézményekben folytatható szakmai ellenőrzések, illetve az Oktatási Hivatal által szervezett országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés lebonyolításának szabályait, szakmai feltételeit. A közoktatási területet érintő szakmai ellenőrzések rendszere a jogszabályi előírásoknak megfelelően működött – rögzítette a számvevőszéki vizsgálat.
A miniszter az Oktatási Hivatal közreműködésével gondoskodott a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai munka szakmai ellenőrzéséről, értékeléséről. Az Oktatási Hivatal – mint a miniszter köznevelési feladatkörébe tartozó egyes feladatok ellátására kijelölt szerv – a jogszabályi előírásoknak megfelelően megtervezte és végrehajtotta a miniszter által elrendelt országos és térségi szakmai ellenőrzéseket, pedagógiai-szakmai méréseket, átvilágításokat, elemzéseket, valamint elvégezte a köznevelési fejlesztési terv éves értékelését. A törvényben előírtak alapján az oktatásért felelős miniszter biztosította a végzettség nélküli iskolaelhagyás arányának folyamatos monitoringját, amely lehetővé tette a gyors beavatkozást, előmozdítva ezzel az iskolaelhagyás csökkenését – olvasható a számvevőszéki vizsgálat összegzésében.
(MTI)