Jelenleg az OTP közel kétszer akkora, mint a Commerzbank, és több ismert külföldi nagyvállalatot is maga mögé utasított, nagyobb, mint a Renault, a Carrefour vagy az American Airlines. Azóta az OTP árfolyama tovább emelkedett, a Commerzbanké pedig nagyot esett, mostanra a német bank már csak közel fele annyit ér, mint a magyar bankcsoport.
Tengeren túli példa a növekedésre, hogy az OTP piaci értéke már nagyobb, mint az American Airlines kapitalizációja, amely sok szempontból a világ legnagyobb légitársasága. A Föld több mint 50 országában, 350 útvonalon naponta 6700 járatot üzemeltet, flottájában közel ezer gép található. Az American Airlines anyavállalata, az AMR Corporation 2011-ben csődvédelmet kért, 2013-ban az American Airlines egyesült a US Airways-zel, a közös cég részvényeivel 2013 novembere óta lehet kereskedni, ennek a cégnek a piaci kapitaizációja az elmúlt években folyamatosan csökkent, és miközben 2015 márciusban az amerikai vállalat még 8-szor annyit ért, mint a magyar bank, most már az OTP kapitalizációja magasabb.
Mit értékelnek a befektetők az OTP-ben? A profitábilis növekedést, olcsón. Az OTP az elmúlt években nem csak organikusan, de akvizíciókon keresztül nőtt nagyra, jelenleg már 12 országban van jelen, a külföldi csoporttagok a profitnak már közel felét szállítják. A bankcsoport európai összevetésben kiemelkedő profitabilitás mellett működik, miközben a nyugat-európai pénzintézetek marzsait nyomás alatt tartja a negatív kamatkörnyezet, az OTP több operációjában is két számjegyű ROE-t tud elérni. Mostanra az OTP már nemzetközi befektetői szemmel is értelmezhető vállalattá vált, közel 60 milliárd eurós mérlegfőösszeggel, 3,5 milliárd eurós bevétellel, több mint 1 milliárd eurós profittal.