Jövőt formáló hallgatói ötletek versengtek az NKE-n

2019. november 15. 10:00

Az esemény célja a hallgatók közös gondolkodásának és problémamegoldásának ösztönzése volt.

2019. november 15. 10:00

A 24 órás ötletversenyen, a „Jövő egyeteme hackathonon” az egyetemi közösségi terek, valamint az egyetemen belüli információcsere fejlesztése témakörében dolgoztak ki innovatív megoldásokat az egyetem hallgatói. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Design Terminal szervezésében november 13-14-én megrendezett esemény a közös gondolkodást és problémamegoldást ösztönözte, hogy a jövőben különböző területeken közszolgálati feladatokat ellátó hallgatók már az egyetemi évek alatt sikeresen dolgozzanak együtt.

Hallgatóink katonatisztként, rendőrtisztként, rendészeti, államigazgatási és vízügyi szakemberként egy évtized múlva olyan korban néznek majd szembe életük legnagyobb feladataival, amelyre a ma tankönyvei nem adhatnak válaszokat. Új kezdeményezésünkkel már most erősítjük a kreatív gondolkodást és a hallgatók közötti együttműködést, ami elengedhetetlen a jövő közszolgálati kihívásainak megoldásához.” – mondta az esemény kapcsán Dr. Koltay András, az egyetem rektora. 

Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminal vezetője hozzátette: „A tanulás világa akkor is átalakul, ha az egyetemek többsége nem vesz róla tudomást. Közös eseményünkkel a Ludovika elébe megy a változásnak, és hallgatóival közösen dolgozik a jövőn. Ezzel más intézményeknek is jó példát mutat.

Az ötletversenyen az egyetem hallgatói innovatív ötletüket fejlesztették 24 órán át mentorok közreműködésével. A rendezvényen 15 csapat vett részt, akik 13 mentorral dolgozhattak az NKE szakértői és a Design Terminal üzleti mentorai közül. A hackathonra a csapatok olyan újításokkal jelentkezhettek, amelyek a „jövő egyetemének” építését indítják el a közösségen belül. Az újítás lehetett a campus tereinek jobb közösségi kihasználásához, valamint az egyetemen belüli információcseréhez kapcsolódó szervezeti megoldás, technológiai fejlesztés vagy más újszerű projektjavaslat.
 
A hallgatói ötletek között új egyetemi közösségi terek kialakítása, egyetemi információs platform és mobilapplikáció fejlesztése is szerepelt. A verseny végén tartott prezentációk alapján a zsűri a verseny győztesének a Parkland elnevezésű, 4 fős csapatot választotta, akik egy olyan új közösségi teret álmodtak meg a campusra, amit a hallgatók működtetnének, közelebb hozva az egyetem hallgatóit egymáshoz és erősítve a diákok közötti együttműködést. 

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
adarclub
2019. november 19. 07:24
MooXi.net - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert szeretnének találni
zankider
2019. november 17. 19:43
MooXi.net - nagyszerű projekt felnőttek számára, akik szexpartnert szeretnének találni
nyúlgerinc
2019. november 16. 11:23
Igen érdekes levelet kapott egy ismerősöm a Corvinus egyik professzorától: Kedves Szilvássy István és Demeter Endre Urak! Köszönöm a meghívást az innováció és identitás szakmai bemutatóra, szívesen részt is vettem volna rajta, de épp aznap Szegeden vagyok habilitációs opponens, sajnos. Gratulálok a konferencia és a könyv aktualitásához, a sok érdekes előadáshoz, illetve tanulmányhoz! Egy hozzászólást tennék, ha esetleg érdeklődésre tarthatna számot. Hatodik éve tartok - mindkét félévben - Hungarikumok és örökségmenedzsment címen egy összkari választható tantárgyat a Corvinuson, ami már 12 kurzus, s immár cca 700 hallgató végezte el. Eze 420-450 felvételi ponttal bekerült hallgatók, az ország értelmiségének az utánpótlását jelentik, a fiatalság "krémjét." A tantárgy fő célja éppen a (magyar) nemzeti identitás bemutatása, összetevőinek rendszerezése, államigazgatási, önkormányzati és üzleti megjelenése. A tantárgyhoz tartozó szemináriumokon, kíváncsiságból többször is felmértem a hallgatók kognitív magyar identitását. Röpdolgozatok százaival igazolhatnám, hogy ezeknek a 19-20 éves fiataloknak a magyar nemzeti identitása úgy a magyar irodalom, magyar történelem, Magyarország földrajza, mint a magyar kultúra, vagy a magyar műalkotások, életművek, művészet, gasztronómia, találmányok terén: a nullához konvergál. (Csak néhány példa: a hallgatók 100 %-a Katona Józsefet jelöli meg a Bánk bán zeneszerzőjeként, összekeveri Petőfi és József Attila arcképét, nem tudja hol van Tokaj, vagy Pannonhalma, A Pál utcai fiúk írójaként Gárdonyi Gézát jelöli be, Színyei Merse Majális c festményének címe szerintük a Pán európai piknik, nem tudják, ki volt Papp László - úszónak, vagy kardvívónak tartják, amint megtudják, hogy sportemberről lenne szó. Senki, egyetlen hallgató sem ismeri fel a Rákóczi induló dallamát, hogy Liszt Magyar rapszódiáját vagy akár a Csárdáskirálynő ismert melódiáit ne is említsem. Történelmi tudásuk magyar viszonylatban szintén nulla, mintha soha nem tanulták volna általános, vagy középiskolában ezeket az ismereteket, amelyek mind a tananyag részét képezik.) Ez a /*hihetetlen*/ tudatlanság egy olyan tünet, ami számomra -- aki kezdetben evidenciának gondolta egy mai magyar egyetemista hallgatóról, hogy nem csak attól magyar, hogy magyarul beszél, hanem van magyar kulturális identitása is - megdöbbentő. Tisztelt Hölgyek és Urak: *nincs magyar kognitív identitása az egyetemi hallgatóknak,* legalábbis a Corvinuson és a Nemzeti (!) Közszolgálati Egyetemen, ahol oktatom ezt a tantárgyat és volt (bal)szerencsém felmérni a hallgatók ilyen irányú ismereteit. Hogy valamilyen affekciós és akciós identitásuk van, már bebizonyosodott a magát deklaráltan nemzetinek valló kormány elleni tüntetéseken történő aktív részvétellel. (Ezek a tüntetések minden esetben a Corvinus elől indultak a CEU irányába.) Illetve a Momentumnak a budapesti egyetemisták közötti népszerűsége is egy akciós "nemzeti" identitás megnyilvánulása, amennyiben a budapesti össz-ellenzéki jelöltekre voksolók között kimutatható lenne az arányuk. A másik megjegyzésem az innováció és az identitás közötti összefüggésre utal. Javaslom, hogy hívják meg Freund Tamást, aki egy orvosi Nobel díj várományos világhírű agykutatónk. Nagyszerű előadó, aki többek között érdekfeszítő és érthető módon vezeti le, hogy a kreatív egyéniséget (s ez által az innovatív képességet) felépítő tartós bioelektromos idegkapcsolatok (emlékképek, memória-egységek) hogyan jönnek létre a tudatalattiban felfedezett pacemaker sejtek döntése nyomán (tudatos akaratunktól teljesen függetlenül -- s éppen ezért felejtették el a mi egyetemistáink totálisan a néhány évvel korábban tudatosan bemagolt magyar és történelmi érettségi tételeket is). Freund professzor kimutatta, hogy a katarzis okozásra képes érzelmek mellett éppen a földrajzi, nemzeti, vagyis a helyhez köthető identitástudat a másik ágens, aminek hatására a tudatalattiban működő pacemaker (vagy gátló) idegsejtek megengedik a nagy intenzitású bioelektromos kisüléseket az idegsejtekben egy-egy érzékelés hatására. Ezáltal tudatunktól és akaratunktól függetlenül, ők döntik el, hogy milyen érzékelt információkból lesznek memória-egységek, a kreativitás építőkövei. Félreértés ne essék: a mobil Wikipédia ezt nem tudja kiváltani. Magyarul, röviden: akinek nincsen nemzeti identitása az nem lesz innovatív. (Újabban ezzel próbálom "motiválni" a hallgatókat a magyar nemzeti értékek megismerésére, megszeretésére, megvédésére. Üdvözlettel: Tózsa István NKE-BCE
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!