Szabálytalan előzési kísérlet okozhatta a hajóbalesetet

2019. június 04. 17:19

A Hableányt birtokló társaság szerint alapvető szabály a hajózásban, hogy az előzést kezdeményező hajó engedélyt kér az előzésre.

2019. június 04. 17:19

A Panoráma Deck Kft. belső vizsgálatot folytatott a Hableány nevű sétahajó balesetének ügyében – írja a Euronews. A társaság a videofelvételek, a szerencsétlenség idején szolgálatban lévő kollégáik, valamint a saját hajózási szakértőik segítségével lefolytatott vizsgálat végén megállapította, hogy a tragédiát szabálytalan előzési kísérlet okozta.

A társaság szóvivője így nyilatkozott: „Amit a mi adataink mutatnak, az, hogy vélhetően egy szabálytalan előzési kísérlet okozhatta a balesetet, az egy alapvető szabály a hajózásban, hogy az előzést kezdeményező hajó, azaz a hátsó hajó az engedélyt kér az előtte haladó hajótól az előzésre. Amennyiben az engedélyt nem kapja meg, úgy az előzés nem megkezdhető. A rádióforgalmazásból, ami a hatóságnál van, kell, hogy kiderüljön, hogy valójában kért-e engedélyt a Viking hajó.”

A dél-koreai sajtó kritikáira is reagált a Panoráma Deck: „Magyarországon az európai uniós szabályozást kell betartani a hajózásban is. Ez előírja, hogy milyen biztonsági felszerelésnek kell lennie a hajók fedélzetén, ennek minden hajó maradéktalanul megfelel. A teljes kapacitásnak megfelelő mennyiségű mentőmellény illetve egyéb életmentő eszközök vannak a fedélzeten, ez így volt a Hableány esetében is. A probléma az volt, hogy a 7 másodperc alatt, amíg a hajó víz alá került, egész egyszerűen lehetetlen volt ezekhez hozzájutni.”

 

 

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mia szösz
2019. június 05. 14:41
"kártérítési ügy lehet" Nem megelőlegezve a vizsgálat eredményét, igényelhetnénk-e kártérítést, ha egyértelműen a Viking felelősségét állapítanák meg? Pl. a magyar Duna-szakaszon a közlekedés, szállítás akadályozása miatt, nem beszélve a mentés emberi és anyagi költségeiről? A Viking-nek hatalmas biztosítása kell legyen. A koreaiak természetesen minden elképzelhető kártérítésre jogosultak, ők is bizonyára biztosítva voltak.
Biivisz
2019. június 04. 22:07
"7 másodperc alatt, amíg a hajó víz alá került, egész egyszerűen lehetetlen volt ezekhez hozzájutni" No, igen! Hét másodperc, az hét másodperc. Legfeljebb arra elég, hogy vegyünk egy nagy levegőt. :-( https://youtu.be/wqCpjFMvz-k
Pandaka pygmaea
2019. június 04. 18:38
Remélem Tunyacsáp szakvéleményét is kikérték.
Coccothraustes
2019. június 04. 18:22
Szabálytalan előzés? Mégsem lehetett olyan gyakorlott és tapasztalt a Viking kapitánya.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!