az iszlám szerint nem számít majd más, csupán a tetteink.
Ezzel egyetértésben Béres elmondja: a keresztény tanok szerint is Isten képmására teremtetett az ember, lényegében Isten munkatársai vagyunk a Földről való gondoskodásban. Mindazonáltal a teremtéstörténetben csak az ember teremtése után nem mondta az Úr, hogy „ez jó”, tehát ez a kérdés nyitott maradt, rajtunk, egyéneken múlik, mi lesz rá a válasz.
A keresztény tanítások szerint azt tedd a másikkal, amit veled szeretnéd, hogy tegyenek; míg az iszlám tanítások egyik legfontosabb eleme, hogy ne légy igazságtalan. Mégis, az emberről való gondolkodásban a muszlim vallás sem különbözik lényegi elemeiben a kereszténységtől, hiszen „Isten elküldte Jézust, aztán Mohamedet, de egyik sem törölt el egyetlen korábbi tanítást sem, minden meglévő tanítás érvényben maradt, mindenki csak javított és változtatott rajta, valamint megerősítette azokat” – mondja Sulok.
Te iszlám, én keresztény?
A beszélgetés során a korábbi ígéreteknek megfelelve szóba kerül az is, hogyan viszonyulnak egyes vallások a másban hívőkhöz, vagy éppen a nem hívőkhöz. Sulok a témában rögtön kifejti: az iszlám szerint nincs kényszer a vallásban, mindenkinek jogában áll abban hinni, amiben csak szeretne, a lényeg: ne akadályozzon másokat jogaiban.