Lerántotta a leplet a felmérés a magyar vállakozások teljesítményéről: itt vannak a részletek
A felmérés szerint a vállalkozások 44%-a nyertesként került ki az elmúlt öt év kihívásaiból, míg 36%-uk árbevétele, nyeresége csökkent.
Az elmúlt években jelentősen nőtt a nők munkaerőpiaci jelenléte - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára pénteken Szilvásváradon.
Az államtitkár fővédnökségével pénteken indult el a Mathias Corvinus Collegium (MCC) első női közéleti vezetőképző programja. Az ünnepi megnyitón kiemelte: céljuk, hogy lehetőséget adjanak a nőknek.
Elmondta, fontosnak tartották, hogy Magyarországon legyen egy női közéleti vezetőképző, ahol egymásra találhatnak azok a nők, akik érdeklődnek a közéleti kérdések iránt. Az MCC a 18 és 36 év közötti, a közéleti szerepvállalás iránt érdeklődő nőknek indította el új képzését. Novák Katalin elmondta: nagy érdeklődés övezte a programot, nagy volt a túljelentkezés; így részletes, minőségi választási folyamatban került ki a jelentkezők közül az a 17 nő, aki részt vehet a programon.
Közölte: nemcsak női előadók lesznek, s nem is csak női témák, hanem számos közéleti témát megvitatnak majd a képzés során. Szalai Zoltán, a Mathias Corvinus Collegium ügyvezető igazgatója elmondta: az 1996 óta működő MCC célja, hogy megtalálják azokat a fiatalokat, akik többet szeretnének elérni az életben, mint az átlag.
Hozzátette: az Emmi támogatásával több más projektjük is indul, illetve indult az idén, a Kárpátaljai Közéleti Akadémiát például a múlt hétvégén nyitották meg. A női közéleti vezetőképzés elindításával azt célozták meg, hogy javuljon a nők közéleti szerepe javuljon Magyarországon.
(MTI)