Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Alapvetően tovább zsugorodik a print lappiac Magyarországon, de a Népszava növekedni tudott – derül ki a Matesz adataiból.
A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség legfrissebb adatai szerint a Népszava 2018. második negyedévében – amikor is megszűnt a Magyar Nemzet – az egy évvel ezelőttihez képest 10 százalékkal több példányban fogy, így 21 402-re nőtt az értékesített példányszáma – írja a HVG és az mfor.
A politikai hetilapok közül a 168 Óra egy év alatt 13,8 százalékkal csökkenve most 10 105 példányt ad el, a nemrég megszűnt Heti Válaszból 10,5 százalékos csökkenés után 9 789 fogyott, míg a HVG 2,4 százalékot csökkenve 30 297 példányt értékesített.
A Blikk szintén közel 10 százalékot csökkenve 91 ezer példányon áll, a Bors 8 százalékot csökkenve 51 ezerre süllyedt. A Story majdnem stagnált, ebből a lapból 157 ezer példányt értékesítenek.
A Nemzeti Sport közel 10 százalékot csökkent, mintegy 32 ezer példánynál tart most.
A vidéki lapok is visszaestek: a Békés Megyei Hírlap 10 százalékkal esett vissza egy év alatt, a Fejér Megyei Hírlap visszaesése viszont 18,26 százalékos.