A világ legnagyobb városának felhőkarcolóját a magyar trikolór díszítette.
2018. augusztus 20. 18:46
p
0
0
39
Mentés
Az államalapítás tiszteletére magyar nemzeti színű fényfestést kapott Csungking egyik legmagasabb felhőkarcolója. 2018. augusztus 20-án este a magyar zászló lobogott a világ legnépesebb városának, Csungking központjának 61 emeletes felhőkarcolóján. A fényjátékot kínaiul mondott köszöntő, majd tűzijáték követte.
A kínai fél műsorával a magyar államalapítás előtti tisztelgett. A projekt ezzel egyidejűleg lehetőséget adott arra is, hogy a 33 milliós város lakossága ízelítőt kapjon a hagyományos magyar ünneplési formából.
Az esemény Magyarország Csungkingi Főkonzulátusának kezdeményezésére valósult meg – a főkonzulátusnak is helyet adó – Yuzhong kerületvezetéssel együttműködésben.
Neparáczki Endre genetikus szerint a tudományos kérdés sosem az volt, hogy az európai hunok és a honfoglaló magyarok között van-e közvetlen genetikai kontinuitás, hanem az, hogy van-e a két etnikumnak közös őse.
Joshua Meservey, a Hudson Intézet főmunkatársa beszélt az Egyesült Államok és Kína közötti nagyhatalmi versengésről, az afrikai segélyezésről, valamint az egyre súlyosbodó biztonsági helyzetről.
A külgazdasági és külügyminiszter New Yorkban, az ENSZ Biztonsági Tanácsán szólalt fel. Beszédében kiállt a patrióta, szuverén gazdaságpolitika és a béke mellett.
Azok, akik korábban a háború folytatása mellett kardoskodtak, most helyet követelnek az asztalnál. A tárgyalóasztalnál lévő helyeket viszont nem osztogatják, azokért meg kell harcolni.
Üzlet mellett másik téma: a kínaiak legalább annyira ismerik kassai Lajost, mint mi, mégis csak világbajnok lovasíjász. Kínában már működik Hun Múzeum (nálunk még várat magára), és a kínaiak a z akadémikusokkal az élen kerek-perec úgy tartják, hogy a magyarok a hunok (hsziungnuk) leszármazottai. Ez van az iskolai tankönyveikben is (nálunk még nem). Ismerik egyáltalán a kínaiak a hunokat? Végül is csak pár évszázadig voltak szomszédok, a Nagy Fal is javarészt miattuk épült fel.
Helyes volt a keleti nyitás politikája. Ez a szép gesztus (köszönjük!) csak a jéghegy csúcsa. Gazdaságilag nagyon sok hasznunk van a 2010 óta megélénkült kínai kapcsolatokból. Néhány első nekifutásra: Csungking Kína vezető fürdővárosává fejlesztésének projektje most indul - magyar partner és szakértelem bevonásával. A pécsi Magnus Aircraft elektromos repülőgépeit (!) Kínában is gyártani fogják 2019-től, és a magyar cég részesedést szerzett az egyik kínai repülőtérben is. A BYD (világelső elektromos autóbusz-gyártó évi 2000 db-al) pedig ajándék feltételekkel települt meg Komáromban (pl. pár éven belül 1000 db/év termelés java része exportra, és nem a hazai buszgyártóink ellen, 70 % magyar alkatrész-arány, K+F részleg az összeszerelés mellett, elektromos autók és targoncák is a buszok mellett, a már épülő francia gyárba innen mennek majd a buszok vázai). Most már a csehek és a lengyelek is nagyon pedáloznak Kínánál hasonló üzleti kapcsolatok kiépítéséért.