Ilyen nincs: menet közben telefonozott a BKV sofőr (VIDEÓ)
Az ügyben vizsgálatot indított a BKV.
A BKV szerint nem rozsdásodik az orosz metró teteje, csupán a fémpor rakódott rá.
Egy évvel szállításuk után nincsenek tökéletes állapotban a felújított orosz metrókocsik a Zoom.hu fotói szerint.
A szerelvények tetején már több esetben is megfigyelhetők rozsdafoltok, a fémlemezek pedig több esetben is hullámosak a kocsikon. A Metróért Egyesület elnöke a Zoom.hu-nak elmondta: „Nem szorul különösebb szakmai magyarázatra, hogy a képen látottak nem elfogadhatóak egy legfeljebb egy éves járműtől. Az, hogy a korrózió mértéke mennyire előrehaladott, csak egy részletes, a teljes kocsiszekrényre kiterjedő alapos vizsgálat döntheti el.”
Bíró Endre azt is hozzátette, a rozsdásodás oka az is lehet, hogy a Kőér utcai járműtároló már több éve beázik. Szerinte a BKV, mint üzemeltető érdeke lehetne egy független minőségbiztosítási szervezet vizsgálata, „hiszen a járművek megfelelő korrózióvédelme szerződési feltétel volt”.
Javaslatukat elküldték Bolla Tibornak, a BKV vezérigazgatójának, aki egyébként korábban már közölte, a felújítással kapcsolatban már egymilliárd forint közelében jár az orosz fél által is elismert kötbér mértéke, de a cég tovább tárgyal egy magasabb összeg kiharcolásáért.
Arról, hogy valóban megérte-e felújításra küldeni a több évtizedes kocsikat, a mai napig folyik a vita a közéletben. Egy LMP-s kérdésre a BKV úgy válaszolt: ha új kocsikat vásárolnak az M3 vonalra, az 92,8 milliárdba került volna, míg a felújított szerelvények körülbelül 80 milliárd forintba kerültek.
A Zoom.hu cikkének állításaira a BKV is válaszolt: azt írták, „az összeállítás figyelmen kívül hagyja, hogy a több részből összeillesztett, gyakran tagolt, bordázott konstrukció miatt egyetlen vasúti jármű teteje sem teljesen egyenletes.” Szerintük továbbá a feltételezett rozsdafoltok valójában csak az alagútban keringő fémpor a járművek tetejére rakódott maradványai. „Ez a fémpor a járműmosások között lerakódik a járművek tetején, és abból egy záport követően a bordázott járműtetőn a fényképeken látható rozsdás fémpor-összefolyások keletkeznek. Jelen esetben is ez történt.”