Gyatra állapotban vannak a felújított orosz metrókocsik

2018. június 07. 11:00

A BKV szerint nem rozsdásodik az orosz metró teteje, csupán a fémpor rakódott rá.

2018. június 07. 11:00

Egy évvel szállításuk után nincsenek tökéletes állapotban a felújított orosz metrókocsik a Zoom.hu fotói szerint.

A szerelvények tetején már több esetben is megfigyelhetők rozsdafoltok, a fémlemezek pedig több esetben is hullámosak a kocsikon. A Metróért Egyesület elnöke a Zoom.hu-nak elmondta: „Nem szorul különösebb szakmai magyarázatra, hogy a képen látottak nem elfogadhatóak egy legfeljebb egy éves járműtől. Az, hogy a korrózió mértéke mennyire előrehaladott, csak egy részletes, a teljes kocsiszekrényre kiterjedő alapos vizsgálat döntheti el.”

Bíró Endre azt is hozzátette, a rozsdásodás oka az is lehet, hogy a Kőér utcai járműtároló már több éve beázik. Szerinte a BKV, mint üzemeltető érdeke lehetne egy független minőségbiztosítási szervezet vizsgálata, „hiszen a járművek megfelelő korrózióvédelme szerződési feltétel volt”.

Javaslatukat elküldték Bolla Tibornak, a BKV vezérigazgatójának, aki egyébként korábban már közölte, a felújítással kapcsolatban már egymilliárd forint közelében jár az orosz fél által is elismert kötbér mértéke, de a cég tovább tárgyal egy magasabb összeg kiharcolásáért.

Arról, hogy valóban megérte-e felújításra küldeni a több évtizedes kocsikat, a mai napig folyik a vita a közéletben. Egy LMP-s kérdésre a BKV úgy válaszolt: ha új kocsikat vásárolnak az M3 vonalra, az 92,8 milliárdba került volna, míg a felújított szerelvények körülbelül 80 milliárd forintba kerültek.

A Zoom.hu cikkének állításaira a BKV is válaszolt: azt írták, „az összeállítás figyelmen kívül hagyja, hogy a több részből összeillesztett, gyakran tagolt, bordázott konstrukció miatt egyetlen vasúti jármű teteje sem teljesen egyenletes.” Szerintük továbbá a feltételezett rozsdafoltok valójában csak az alagútban keringő fémpor a járművek tetejére rakódott maradványai. „Ez a fémpor a járműmosások között lerakódik a járművek tetején, és abból egy záport követően a bordázott járműtetőn a fényképeken látható rozsdás fémpor-összefolyások keletkeznek. Jelen esetben is ez történt.”

Összesen 16 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Gyéressy Károly
2018. június 07. 11:42
Ezek a járművek igazából nem javított, hanem újraépített járművek.
Bell & Sebastian
2018. június 07. 11:36
A metró alapvetően villanymotorokból áll, némi bádogborítással. Mióta csak a franciák vagy németek gyárthatnak ipari méretű villanymotorokat (feltételezésem szerint kínai beszállítótól veszik), a javításukra szakosodott cégek igen jól jártak, mivel ezek sokkal gyakrabban hibásodnak meg, mint a régi Ganz motorok, és nem is mindig javíthatóak (vegyél újat, paraszt!). Van az úgy, hogy jobb a régi.
makám
2018. június 07. 11:32
hmm azért érdekes, hogy egy olyan jármű rozsdál ami elvileg mindig fedett száraz helyen van..
Bell & Sebastian
2018. június 07. 11:26
A BKV magyarázata helytállónak tűnik. Bizonyára lehetett volna újat venni, pontosabban: a Siemens vagy Alstom által átcímkézett, alapvetően kínai szart. Kérdés az, melyik külkereskedelmi csomagba tették a metróbeszerzést és kinek mennyi volt a jutaléka érte? Mivel kereken 40 éves orosz porszívót használok, nem gondolom, hogy eleve elhibázott ötlet az orosz technológiára tenni. Nem kell mindent 6 évente lecserélni, csak mert ennyi az erkölcsi avulása.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!