Megvette a Virtuózok licenszét egy brit produceri cég, így a klasszikus zenében tehetséges gyerekek hamarosan világszerte a közönség elé léphetnek – írja a Euronews. A világhírű operaénekes, Plácido Domingo is tulajdonrészt vásárolt magának, mert úgy érzi, hogy a komolyzenei show egyszerre szolgálja a fellépő fiatalokat és a közönséget:
„Nincs nagyszerűbb és felemelőbb, mint ezeket a gyerekeket hallgatni! El tudják képzelni azokat az embereket, akik nem járnak koncertekre, semmit sem tudnak a virtuozitásról, és a televízió előtt ülve egyszer csak meghallják, hogy mire képesek ezek a gyerekek? Magukkal ragadják a nézőket!” – mondta Plácido Domingo.
A műsort Peller Mariann cége fejlesztette, és Magyarországon már három évad futott sikeresen. A tehetségkutatós formátum izgalmassá teszi a klasszikus zenét a szélesebb közönségnek.
„Nagyon büszke vagyok rá, hogy most az egyszer nem mi vásárolunk, Magyarország, egy formátumot, hanem egy magyar brand, egy magyar találmány tud kimenni a világba. Ez fantasztikus érzés!” – nyilatkozta Peller Mariann.
A Euronews cikkéből kiderül, hogy a Virtuózok licenszjogait a több népszerű műsort gyártó brit produkciós cég, a Fulwell 73 vette meg. A formátum értékesítésére létrehozott brit cégben (Virtuosos Ltd-ben) egy kínai befektető mellett az operaénekes világsztár, Plácido Domingo is kisebbségi tulajdonrészt szerzett.
A vételnek köszönhetően a műsor brit és amerikai változata is elkészülhet, és világszerte jelentős közönség előtt játszhatnak a fiatal tehetségek.