Osztrák fegyverletétel: a kormány fizet a szíriai menekülteknek, ha hajlandók hazatérni
2015 óta 87 ezer szír állampolgár kapott menekültstátust az osztrák hatóságoktól.
Idén már a negyedik kommunikációs kampányát indítja a kormány – a „Magyarország erősödik”, az „Állítsuk meg Brüsszelt” és a „Magyarország erős, büszke és európai ország” kampányok után a nemzeti konzultációban felmerült témák alapján újabb kormányzati akciót indítanak.
Közterületi plakátokat is kihelyeznek a kormány újabb kommunikációs kampánya részeként, melynek témájául az Orbán Viktor által kedden elmondott üzenetek szolgálnak majd – erről Dömötör Csaba a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára beszélt pénteken a Magyar Időknek.
Dömötör jelentős eredménynek tartja, hogy a nemzeti konzultációban az 1,7 millió visszaküldő 99%-a egyetértett a kormány politikájával, így szerinte ez elegendő politikai támaszt ad majd a kormánynak egyes uniós tárgyalásokon. Az újabb, pénteken útjára indított kampány fő témája a nemzeti konzultációban is felmerült kérdések mellett az illegális bevándorlás és a betelepítési programok lehetnek.
A Magyar Időknek Dömötör úgy nyilatkozott: a kampány közterületi plakátokat is magába fog foglalni, miután a plakáttörvény továbbra is engedélyezi a kormányplakátok közzétételét kampányidőszakon kívül. „Ezzel kapcsolatban fontos körülmény, hogy a plakáttörvény vitájában volt olyan javaslat, amely a kormánynak is megtiltotta volna a plakátok közzétételét kampányidőszakon kívül. Ebbe a kormány bele is ment volna, és hajlandó lett volna önmérsékletet tanúsítani, ha ez az ára a burkolt pártfinanszírozás elleni fellépésnek” – magyarázta Dömötör.
Az államtitkár kiemelte, mivel az előterjesztést az ellenzéki pártok egységesen elvetették, a kormány „a jövőben is él majd a közterületi plakátolás lehetőségével”, hozzátette, hogy ezúttal már minden szereplőre egyenlő feltételek vonatkoznak.
A 444 úgy tudja, az első hirdetések már meg is jelentek a Kossuth Rádióban: a hirdetések vége ugyanaz, mint Orbán keddi beszédének: „Nem fogjuk hagyni, hogy Soros nevessen a végén”.
Bár az évnek csak a felén vagyunk túl, a kormány a mostanival együtt már negyedik „tájékoztató” akcióját indítja: az év elején megjelent „Magyarország erősödik” kampányt a nagy port kavaró nemzeti konzultációs kampány, az „Állítsuk meg Brüsszelt”, majd a „Magyarország erős és büszke európai ország” akciók követték, most pedig újfent több ezer „tájékoztató” plakátra számíthatunk.