Végképp embertelenné vált a toborzás Ukrajnában: gázt engedtek egy autóban ülő férfira
Saját honfitársaikat küldik minden eszközzel a halálba az ukrán toborzók. Gyomorforgató jelenetek.
Az Alföldi Tej dobozain szereplő négy eltűnt gyerekből hármat is megtalált a Magyar Narancs. A fiatalok közül ketten ugyanis már réges-rég megkerültek, egyikük pedig soha nem is tűnt el.
Az Alföldi Tej dobozain eltűnt gyerekként szereplő fiatalok egy része nagyon is megvan, nem kell keresni őket – derül ki a Magyar Narancs csütörtöki cikkéből.
A mostani kampány négy szereplőjéből három gyereket is sikeresen megtaláltak a lap munkásai. Bálint, Márk és Klaudia is tévesen szerepelnek eltűntként a tejezdobozokon, és bár utóbbi kettő korábban tényleg eltűnt, már rég megkerültek. Bálint viszont egyáltalán nem érti, mit keres az adatbázisban. Hiába hívta a 112-t, hogy vegyék ki az adatbázisból, gyakorlatilag elhajtották.
A tejes kampányt, amely 2011-ben indult, Kárász Róbert televíziós műsorvezető PR-cége készíti, és ehhez az elmúlt években állami pénzeket, eddig minimum 25 millió forintot is kapott. A műsorvezető azt mondta, ők a rendőrségi adatbázisból dolgoznak, a nyomozás pedig nem az ő dolguk. A rendőrség nem reagált a lap megkeresésére.
A cikkben megszólalt a TASZ is. A jogvédő szervezet szerint jogsértő, ha a rendőrség nem veszi le a megkerült fiatalokat a körözési listáról. Az is előfordulhat, hogy az eltűnt gyerekek előkerülését senki sem jelentette be hivatalosan. De ebben az esetben is érdekes, hogy a hatóságoknak miért nem tűnik fel más adatbázisból – igazoltatásnál, orvosi ellátásnál –, hogy már megvan az eltűnt ember.