A Souldrops elnevezésű mosó- és tisztítószercsalád mögött álló, 100%-ban hazai tulajdonú vállalkozás fiatal kutatóinak és tulajdonosainak célja, hogy megfizethető áron magas hatékonyságú és környezetkímélő tisztítószereket biztosítsanak a magyar családok számára. Ezzel a siker kapujában álló startup a legismertebb nemzetközi vállalatok hasonló termékeit is versenyre hívja.
A startup mögött álló, MFB Csoporthoz tartozó, állami tulajdonú, Hiventures kockázati tőketársaság célja, hogy európai uniós és saját forrásból inkubációs, magvető és korai (startup) befektetési fázisokat támogasson, valamint a mikro-, kis- és középvállalkozásokba történő tőkebefektetéseivel és a jövő innovatív vállalkozóinak támogatásával hozzájáruljon a hazai startup innovációs ökoszisztéma létrejöttéhez, folyamatos és fenntartható fejlődéséhez. A társaság ennek érdekében nem csak részt vesz az innovatív mikro vállalkozások üzleti koncepciójának kialakításában, de kiterjedt mentorhálózatot és szakmai támogatást biztosít számukra – ahogy ez a Souldrops esetében is történt.
„Amellett, hogy örülünk, hogy egy társadalmilag is hasznos magyar vállalkozás fejlődésében vehetünk részt, pénzügyi befektetőként komoly üzleti elvárásokat is megfogalmaztunk az induló vállalkozással szemben. Terveink szerint a Souldrops néhány év alatt el fogja érni az 1%-os piaci részesedést, és működésének második évében üzemi profitot fog termelni” – tette hozzá Kisgergely Kornél, az MFB csoporthoz tartozó Hiventures vezérigazgatója.
Megengedhető ár, kiemelkedő minőség. Ezt ígérik a Hiventures tőkebevonásával megvalósuló projekt új, 100%-ban magyar tulajdonosokból álló startup munkatársai. A hosszú kutatás és fejlesztés után gyártásba került új tisztító- és mosószercsaládot tervező fiatalok (Gyimóthy Gábor környezetvédelmi és vegyipari kutatómérnök, Bóna Richárd és Lukács Ádám közgazdászok) kutatási környezetükben már több mint egy évtizede dolgoznak együtt különböző műszaki és vegyipari fejlesztési feladataik ellátásában, nagynevű termékek receptúráján, háztartási finom vegyi áru fejlesztésén valamint számos, környezetvédelem különböző területeit érintő megoldások megtalálásán.
Az új termékek egyelőre csak Magyarországon, de a tervek szerint ősztől a visegrádi négyek országaiban, azaz Magyarország mellett, a Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában megtalálható üzlethálózatokban is kaphatóak lesznek. A lakossági piacra történő belépéskor a termékpaletta fókuszába az univerzális mosógél és az ahhoz javasolt három különböző illatú öblítő került.
Az új mosószer egy hagyományos szektort céloz meg – de egyáltalán nem hagyományos módon (disruptive innovation).
Mind a mosószerek összetevőinek vegyi kialakításában (pl. újfajta fehérítő rendszer, egyedülálló módon környezetkímélő, azaz foszfát- és foszfonátmentes és környezetbarát összetevők), mind a megjelenés módjában (pl. egyedi design) újdonságra törekszik.
100%-ban magyar termék és vállalkozás. Az új tisztítószercsalád piacra lépését megelőző kutatás és fejlesztés, a know-how kidolgozása, valamint a gyártási folyamat is teljes egészében itthon történik – hazai munkaerővel, hazai forrású anyagi támogatással.
Nem ígér kevesebbet, minthogy a legjobb ár/érték mutatót biztosítja a vásárlóinak – természetesen úgy, hogy ezzel együtt is az egyik leghatékonyabb mosási élményt nyújtja az ÉMI-TÜV SÜD Kft. akkreditált laboratóriumának vizsgálatai alapján.
(Forrás: közlemény.)