Káosz és zűrzavar Budapesten: kiderült, miért adta meg magát a 2-es metró
A BKK munkatársai profin jártak el, így mindenki biztonságosan kijutott.
A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezete azt nyilatkozta az MTI-nek pénteken, hogy az új felújított metrószerelvény hibajelenségei még a tűréshatáron belül vannak. Azt is hozzátették, hogy a súlyos probléma akkor lesz, ha a továbbiakban forgalomba álló szerelvényekben is lesznek hibajelenségek.
A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezete szerint még a tűréshatáron belül vannak a 3-as vonalon futó felújított metrószerelvény hibajelenségei, probléma akkor lesz, ha ezek nem szűnnek meg heteken belül. Gulyás Attila, az érdekképviselet elnöke az MTI-nek pénteken azt mondta, furcsa módon a 15 ezer kilométeres tartampróba alatt ezek a hibák nem jöttek elő, de ez a hibamennyiség is még a tűréshatáron belül van. A problémák szoftveres okokra vezethetőek vissza, ezeket könnyebb orvosolni, mintha a motorral, hajtással lenne mechanikai probléma.
Hozzátette, korábban a 2-es és a 4-es metróvonalon használt Alstom-kocsikkal is volt ennyi hiba, de mivel több szerelvény futott az alagutakban, az emberek ennyire nem vették észre. Gulyás Attila azt is közölte, akkor lesz súlyos a helyzet, ha a hibajelenségek heteken belül nem szűnnek meg, és a forgalomba álló második szerelvénnyel is problémák lesznek. Egyelőre azonban korai kijelenteni, hogy a felújított orosz szerelvény műszakilag rossz lenne – mondta. A Metrovagonmas által gyártott, majd felújított első szerelvény hétfőn állt először forgalomba, majd kedden, szerdán és csütörtökön is ki kellett vonni a forgalomból különböző hibák miatt, pénteken pedig ok nélküli befékezés miatt kellett segédvonattal kihúzni az alagútból.
(MTI)