Kolozsvárra viszi marosvásárhelyi járatait a Wizz Air

2016. november 17. 19:02

A következő két hétre Kolozsvárra költözteti összes marosvásárhelyi járatát a Wizz Air a kifutópálya állapota miatt. Ez hetente 23 érkező és 22 induló gépet jelent.

2016. november 17. 19:02

A Marosvásárhelyi Transilvania Nemzetközi Repülőtér vezetőségének közleménye szerint a Wizz Air légitársaság úgy döntött, hogy 22 induló és 23 érkező gépe a következő két hétben a kolozsvári reptéren fog felszállni, illetve landolni. A fapados társaság döntése alátámasztja annak feltétlen szükségességét, hogy a marosvásárhelyi reptér kifutópályáját teljes körű felújításnak vessék alá, olvasható a román nemzeti hírügynökség, az Agerpres által szemlézett közleményben, amely szerint a reptér a Maros Megyei Tanáccsal közösen mindent megtesz, hogy erre vonatkozó tervét megvalósítsa.

A Transilvania repülőtér igazgatótanácsának elnöke, Peti András elnézést kért az utazóközönségtől a kellemetlenségért, leszögezve, hogy az üzleti érdekeknél előbbre való az utasok biztonsága. Péter Ferenc, a Maros Megyei Tanács elnöke csütörtöki sajtótájékoztatóján közölte, hogy az általa vezetett intézmény határozottan kérte a hosszútávú szállítási fejlesztési terv módosítását, ugyanis az minden erdélyi reptér számára már idéntől lehetőséget biztosít a fejlesztésre, a marosvásárhelyi repülőtér kivételével, amely számára ez a lehetőség csak 2022-től adatik meg.

Péter Ferenc felhívta a figyelmet, hogy a terv akadályozza a Transilvania repteret a bővítésre és fejlesztésre szánt európai pénzalapok megpályázásában, a kialakult helyzet pedig magát a légikikötő tevékenységét veszélyezteti. Hozzátette, szakértői becslések szerint a kifutópálya felújításához körülbelül 77 millió lejre van szükség.

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szúnyog
2016. november 17. 23:07
77 millió lei az majdnem 5,5 milliárd ft. Ez valahogy soknak tűnik.
3M..
2016. november 17. 20:17
Kádár idejében ezt a Malév tette volna. Ma a Wizz Air. Oszkó így kapta meg a járandóságát, azt a 30%-ot. Szebb Jövőt!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!