Az Alaptörvény tervezett változtatása szerint a legfőbb ügyésznek nem kell ügyésznek lennie
A jelenlegi helyzet viszont egyszerűen kimaxolása a képmutatásnak. Egy politikai eljárástól várunk egy nem politikai megoldást.
Hadházy Ákos úgy véli, a kormány az oktatás informatikai fejlesztését arra használja, hogy pénzt adhasson a hozzá közel álló cégeknek. Az LMP társelnöke szerint ráadásul a tanárok csak szenvednek ezektől a „primitív és semmire nem jó digitális tananyagoktól”.
Az LMP társelnöke szerint a kormány „pénzszivattyúnak” használja az oktatás informatikai fejlesztéseit, az arra szánt uniós források pályáztatásával ugyanis semmi más célja nem volt a kabinetnek, mint hogy nagy pénzeket fizessen ki hozzá közel álló cégeknek.
Hadházy Ákos csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, valamint az Educatio nonprofit Kft. által megrendelt fejlesztések szükségességét is megkérdőjelezte, mondván: a tanárok csak szenvednek az „idióta adminisztrációs rendszerektől”, valamint a „primitív és semmire nem jó digitális tananyagoktól”.
Beszámolt a Klik által 250 millió forintért megrendelt vezetői információs rendszer fejlesztéséről, amelyet elmondása szerint annak ellenére fizetett ki az intézményfenntartó, hogy azt tetemes hibával és jelentős csúszással készítette el a beszállító.
Szólt arról is, hogy például intelligens táblák esetében csak a kiszállításért fizettek ki darabonként 400 ezer forintot, egy cég pedig úgy kapott 400 millió forintot természettudományos oktatóprogram fejlesztésére, hogy a részmunkákat olyan alvállalkozóknak adta ki, amelyeknek Hadházy Ákos szerint semmi közük nem volt az adott feladathoz. Egy virtuális szertár animációjának elkészítését például egy kardiológiai magánrendelőre bízták, grafikai tervezést pedig egy csomagolástechnikai társasággal végeztettek – ismertette.
(MTI)