Pukli István, a Teleki Blanka Gimnázium igazgatója és Sulyok Blanka, az Osztályfőnökök Országos Egyesületének tagja beszélgetett Kálmán Olgával az Egyenes Beszéd adásában annak kapcsán, hogy március 30-án polgári engedetlenség címszó alatt 8 órától 9 óráig a tanárok egy része az utcára vonult a tanítási órák megtartása helyett. Sulyok Blanka elmondta, hogy a pedagógusok nagy részében benne van az egzisztenciális félelem, ezért nem mernek kiállni a követeléseik mellett, bár nagy részük egyetért a 12 ponttal. A tantestülete érdekében ő sem nevezte meg a gimnáziumot, ahol tanít, és ahol egyébként az ominózus napon a tanároktóé függetlenül a DÖK szervezett szimbolikus nagytakarítást.
Pukli István a március 15-ei tüntetéseken elhangzottakat megismételve hangsúlyozta, hogy a pedagógusok továbbra is tárgyalni szeretnének, csupán a kerekasztalt tartják látszatintézkedésnek. Minden ezzel ellentétes híresztelés kormányzati propaganda. Arra a kérdésre, hogy Palkovics László oktatásért felelős államtitkár miért nem megfelelő tárgyalópartner számukra, kijelentette, hogy emberileg hiteles személyiségekre van szükség, nem elég, ha egy kormányhoz kötődő tárgyaló fél rendelkezhet pénzről.
Mind ő, mind Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere lejáratták magukat a nyilatkozataikkal, és azzal amit az oktatás területén eddig tettek, ezért nemkívánatos tárgyalópartnernek számítanak. Szóba került az is, hogyan számolja a kormány a 6 százalékot, amit állítása szerint az oktatásra fordít. Pukli szerint feltehetőleg beleszámolják az uniós támogatásokat is, amelyek a konvergenciaprogram részei, így a budapesti iskolák például egyáltalán nem részesülhetnek belőle. „Budapest annyira fejlett, hogy nekünk nincs szükségünk számítógépre.” – ironizált az igazgató.
Kálmán Olga felvetette: hogy kommunikálják a diákok felé az eseményeket, ha az iskolában tilos politizálni. Sulyok Blanka szerint annak jut eszébe, hogy a tanárok jelenleg politikai célokra használják fel a gyerekeket, akik valóban ezt teszik. A pedagógusok viszont nem politizálnak. „Nem mi politizálunk, hanem a politika tört be durván és agresszíven az iskolába azzal, hogy mindent előírtak, szabályoztak és központosítottak, olyan dolgokat is, amiben egyáltalán nem volt kompetenciájuk. Évek óta nem pedagógiai, hanem tanügyi kérdésekről volt szó és a pedagógiai szintű kérdések évek óta elsikkadtak. Szakmai párbeszédet kezdtünk, arról, hogy a kormány ezt politikaivá silányította, nem tehetünk.”