„Szennyvíz folyik a szájukból” – Magyar megindult Vona útján, aminek mindenki tudja, mi lett a vége
Ha a pártelnök saját szavazóbázisát, de a képviselőit is dehonesztáló jelzőkkel illeti...
A pedagógusok tüntetése jogos, a követeléseik mellett a párt továbbra is kiáll, mert az oktatási a rendszer a jelenlegi formájában nem tud választ adni a 21. század kihívásaira a jobbikos Dúró Dóra szerint.
A Jobbik szerint stratégiai tervezés helyett csak tűzoltás folyik a közoktatásban, úgy tűnik, nem lehet érdemi változtatásra számítani az állami fenntartás tekintetében, és a kormány nem tudja megoldani az oktatás problémáit.
Dúró Dóra, a Jobbik frakcióvezető-helyettese, az Országgyűlés kulturális bizottságának elnöke szombati budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: a pedagógusok tüntetése jogos, a követeléseik mellett a párt továbbra is kiáll, mert az oktatási a rendszer a jelenlegi formájában nem tud választ adni a 21. század kihívásaira.
Hangsúlyozta, a Jobbik az oktatás területén is valódi nemzeti konzultációt folytat, ezért találkozott a héten Földesi Péterrel, a Széchenyi István Egyetem rektorával, Bardócz-Tódor Andrással, a Keresztény Pedagógus Társaság elnökével és Karlovitz János Tiborral, a Neveléstudományi Egyesület elnökével. A megbeszéléseken arra jutottak, szükséges az alapfokú oktatás átalakítása, hogy a gyerekek újra szeressenek iskolába járni, és újra ők álljanak a közoktatás középpontjában – közölte, hozzátéve, azt is megállapították, hogy a felzárkóztatás gyakorlatilag nem működik most Magyarországon.
2008-2013 között a magyar állam 160 milliárdot költött felzárkóztatásra, miközben a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek száma növekedett, így ez pénzkidobás – jelentette ki Dúró. Azt mondta: a Fidesz által létrehozott Híd-program, amely arra szolgált volna, hogy a szakképzésbe vezető út legyen, „szintén zsákutca és csődöt mondott”, mivel a programban részt vevők lemorzsolódása még magasabb arányú, mint a szakképzésben részt vevőké. A Jobbik szerint érdemi megoldást jelentene bentlakásos iskolák létrehozása azoknak a gyerekeknek, akiknek a családja az alapvető szükségletek kielégítését sem tudja biztosítani – fűzte hozzá.