Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
Bár az államtitkár állítólag PÖCS-ök helyett más rövidítést szeretne, az átnevezés semmit sem segít, a Pedagógus Önértékelési Csoport pontosan ugyanolyan nevetséges és megalázó marad.
„Bár az államtitkár állítólag PÖCS-ök helyett más rövidítést szeretne, az átnevezés semmit sem segít, a találó betűszóval rövidített Pedagógus Önértékelési Csoport pontosan ugyanolyan nevetséges és megalázó marad a pedagógusok számára.
A csoportoknak ugyanis semmi közük sincs az önértékeléshez, valódi feladatuk a pedagógusok ön- és kölcsönös feljelentésének megszervezése. Az a céljuk, hogy rákényszerítsék a pedagógusokat a taníthatatlan tantervek követésére, a használhatatlan tankönyvek használatára és az etikai kódex ostoba előírásainak betartására. Az egész rendszer értelme az, hogy a pedagógusokat értelmiségi helyett parancsvégrehajtó automatává, beszélő szerszámmá tegye.
Bár az oktatásirányítás egész jelenlegi rendszere ostoba és káros, az különösen felháborító, hogy egy olyan kormányzat akarja folyamatosan ellenőrizni a pedagógusokat, amelyik a saját feladatainak ellátására teljesen képtelen. Nem fizeti ki a béreket és a számlákat, nem képesek jó minőségű tankönyvekről gondoskodni, elcsalták az ígért béremelés nagy részét, agyonnyomják az iskolákat adminisztrációval. Nem a pedagógusuknak, hanem a kormány önértékelésével van gond.
A Demokratikus Koalíció a kormányváltás után megszünteti az ostoba és megalázó bürokratikus előírásokat és helyreállítja az iskolák és pedagógusok autonómiáját.”