Jönnek a p.ö.cs.-ök
Az Eduline beszámol arról: pedagógus önértékelési csoportok alakulnak az iskolákban, a tanárok kétévente egymást osztályozzák majd, de a szülők is kapnak kérdőívet. Az intézményi önértékelés célja a kiemelkedő, illetve a fejleszthető területek meghatározása. Az Oktatási Hivatal kidolgozta az önértékelési standardokat tartalmazó kézikönyveket, amelyek már elérhetőek az interneten. Az önértékelés három szintje az intézmény, a vezető és a pedagógus lesz. Az ötéves önértékelési programot az intézményvezető dolgozza ki: őt a kinevezés utáni második és negyedik évben, a tanárokat pedig kétévente értékelik – írja az Eduline.
Az önértékelés területei a pedagógiai módszertani felkészültség; a pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz szükséges önreflexió; a tanulás támogatása; a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése; a közössségfejlesztés, nyitottság és esélyteremtés; a pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése; a kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás; illetve az elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért.
Munkába lép a Mindennapos Éneklés Bizottsága is
Megalakult a Mindennapos Éneklés Bizottsága, a csütörtökön létrejött munkacsoport a mindennapos éneklés megújítását tűzte célul – tájékoztatta az Emberi Erőforrások Minisztériuma az MTI-t.
A közlemény szerint a testület a következő időszakban szakmai javaslatot tesz arra, hogy az iskolai kórusok védett időben énekelhessenek; felmérést készít arról, mikor és milyen erőforrások bevonásával válik elérhetővé, hogy az ének-zene tárgyat csak szaktanár taníthassa az iskolákban.
Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere arra is felkérte a bizottságot, hogy a köznevelésért felelős államtitkársággal közösen dolgozzák ki a Klebelsberg Ösztöndíj Program ének-zene tanári kategóriáját. A tárcavezető jelezte: annak érdekében, hogy minden iskolában legyen iskolai kórus, a tárca a következő időszakban pályázatot ír ki új iskolai kórusok alakítására, valamint a működő kórusok segítésére, fejlesztésére.