Bátorfy: Eddig olajozottan működött a jobboldali médiabirodalom

2015. február 26. 09:42

Páratlanul kigondolt és központi szervezettségű volt az elmúlt években a Simicska által működtetett kormánypárti médiabirodalom – mondta Bátorfy Attila, a kreatív újságírója Friderikusz Sándor műsorában.

2015. február 26. 09:42

Bátorfy Attila, a kreatív újságírója volt Friderikusz Sándor vendége a jobboldali médiabirodalomról írt hosszú cikke kapcsán. Bátorfy Attila szerint 2002 és 2010 között az volt a jobboldali gazdasági elit célja, hogy megjelenjenek azok a polgári erények a médiában, amelyek máshol nem jelentek meg. Később viszont ezeket a médiacégeket állami pénzekből működtették és cégekre szabott törvényekkel segítették az érvényesülését.

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Tábor Radosti
2015. október 16. 12:12
"az elmúlt években..." a baloldali média így működik legalább 70 éve...
na még ez is
2015. április 10. 09:30
olvasd el az elemzést, megéri. kiderül belőle, hogy GYF-ék is ilyen szarrágó módon kedveztek a sajátjainknak a közbeszerzési tendereken és az állami hirdetések piacán, de a Fidesz jóval durvábban és nagyobb mértékben (értsd: pofátlanabbul) folytatta ezt a hagyományt...
na még ez is
2015. április 10. 09:30
mondjuk tényekkel? könyörgöm nyisd már meg a linket, a hozzád hasonló egyszerűeknek még grafikonok is vannak, hogy ne kelljen annyit olvasnod. de 1-2 példa: állami hirdetések: "Legnagyobb részesedés: Gyurcsány-Bajnai-kormányok (továbbiakban Gy-B): : Népszabadság 14,54%, OV: Metropol 42,05% Legnagyobb hirdető: Gy-B: NFÜ 4 Mrd, OV: Szerencsejáték Zrt. 3,16 Mrd A kormányközeli lapok összrészesedése: Gy-B (Népszabadság, Népszava): 21,09%, OV (Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, Metropol): 68,23%" vagy "Legnagyobb részesedés: Gy-B: Sláger 28,56%, O2: Class FM 57,56% Legnagyobb hirdető: Gy-B: Szerencsejáték Zrt. 4,15 Mrd, O2: Szerencsejáték Zrt. 2,63 Mrd A kormányközeli rádiók összrészesedése: Gy-B (Klubrádió, Magyar Rádió): 23,95%, O2 (Class FM, Music FM, Magyar Rádió): 81,13%" vagy "A kommunikációs közbeszerzések teljes összegének közel felét egy induló mellett, vagyis verseny nélkül osztotta ki az állami szektor az előző kormányzati ciklusban. Minél több pénzt lehetett elvinni egy közbeszerzésen, annál kevesebb volt az induló. A teljes összeg közel kétharmadát mindössze három ügynökség nyerte meg: az I.M.G., a Vivaki és a Bell & Partners. A legtöbb pénzt nyerő tíz ügynökség/média között hat olyan van, amelyeknél kormányzati, vagy a kormánypárt gazdasági hátországához köthető kapcsolat mutatható ki."
catalina9
2015. március 14. 20:42
A lényeg: "..A cikk elkészítését a Független Médiaközpont támogatta az "Oknyomozó történetek a média integritásáért" című projekt keretében, amelyhez az Open Society Foundations Program on Independent Journalism nyújt támogatást. A cikk tartalma a szerző(k) kizárólagos felelőssége, az nem feltétlenül tükrözi a támogatók nézeteit..." Nem tükrözi /haha/ de kimutatható a "kapcsolat" Ja és amiről elfeledkezik az Elvtárs: Debreczeni József: Orbán Viktor c. könyve Osiris kiadó 2002. 239 oldal. „De vannak ennek az elképesztő öntudatnak ennél sokkal durvább megnyilvánulásai is. Azé a Gádor Iváné, aki a /régi/ Magyar Hírlap vezérpublicistájaként 1993 szeptemberében a Visegrádról Budapestre tartó Médiahajó fedélzetén a sokadik pohár után úgy este tíz körül az arcába mondja pár elképedt fideszesnek: Mi csináltunk belőletek nagy pártot. De most összegyűrünk és visszadobunk titeket oda, ahonnan egykor előszedtünk: a szemétkosárba..." És hol van még Ulfkotte könyve, a Megvásárolt Ujságírók? Lesz itt még mit kutatni, de ezekről kussolnak az Elvtársak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!