A Duális Képzési Tanács megalakulását előkészítő egyeztetést tartottak Palkovics László felsőoktatási államtitkár kezdeményezésére – közölte a felsőoktatási államtitkárság kedden az MTI-vel. A testület célja, hogy 2015 őszétől minél több felsőoktatási intézményben induljanak duális képzések.
A Duális Képzési Tanács 13 tagját – az oktatásért felelős miniszter javaslatára – a miniszterelnök nevezi majd ki három évre. Két tagot az oktatásért felelős miniszter, két tagot a foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszter, egy tagot az agrárpolitikáért felelős miniszter, egy tagot az állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter, három tagot a Magyar Rektori Konferencia, két tagot a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, egy tagot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, és egy tagot a Magyar Mérnöki Kamara delegált. A miniszterelnöki kinevezést megelőzően a már delegált tagokat hívta egyeztetésre a felsőoktatásért felelős államtitkár – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A tájékoztatás szerint Palkovics László az egyeztetésen elmondta: a létrehozandó testület a duális képzés tartalmi részével és a vállalatok akkreditációjával, minősítésével foglalkozik majd. A tanács a miniszter felkérésére javaslatokat tehet, szakértői véleményt alkothat, valamint oktatáspolitikai és fejlesztési döntéseket megalapozó elemzéseket és kutatásokat készíthet. A grémium munkájának célja, hogy 2015 szeptemberétől egyre több felsőoktatási intézményben induljanak duális képzések.
A felsőoktatási törvény szerint a jövőben teljes idejű képzés duális képzésként is megszervezhető. Műszaki, informatikai, agrár, természettudományos vagy gazdaságtudományi területen lehet indítani gyakorlatigényes alapképzési szakon, illetve e képzési területhez tartozó mesterképzési szakon. A duális képzés gyakorlatorientált képzés, az egyetemi elméleti időszakot egy gyakorlati, kiegészítő fázis követi a képzésbe bevont vállalatnál, anélkül, hogy az elméleti rész tartalma csökkenne.
Palkovics László az ülésen hangsúlyozta: a duális képzés bevezetése mérföldkő a felsőoktatási intézmények hazai gazdaságba integrálódási folyamatában. Az államtitkár hozzátette: az év végéig elfogadandó felsőoktatási koncepció egyik kiemelt célja, hogy erősödjön a felsőoktatás és az üzleti szféra kapcsolata, továbbá az egyetemi és főiskolai képzések jobban igazodjanak a gazdasági és társadalmi igényekhez.