L. Simon László: Szinte már leszoktunk az érdemi vitázásról, politikusaink jelentős része önmagát cenzúrázza
Másrészt egyelőre nem látjuk, kivel is kellene vitázni.
L. Simon László egy tízmilliós Fejér megyei tenderre tavaly augusztusban munkatársai cégeit hívta meg. Az államtitkár szerint ezzel nincs baj, mivel a versenyt nem az korlátozza, ha a felek ismerik egymást, hanem ha összebeszélnek.
Tavaly augusztusban a Velencei kerékpárút és kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése című projekttel kapcsolatos kötelező tájékoztatás és az üzleti marketingfeladatok ellátásának tárgyában tízmilliós pályázatot írtak ki, melyre a projektért felelős tanácsot vezető L. Simon László munkatársainak cégeit hívta meg – írja a NOL. A cégek között szerepel L. Simon két korábbi kabinetfőnökének és stábja kommunikációs vezetőjének cége.
L. Simon a lap megkeresésére elismerte, hogy ismertségi alapon hívták meg a cégeket. „A pályázatot a lehető leggyorsabban szerettük volna lebonyolítani, így olyan cégeket akartunk meghívni, akikről nem kell hosszasan referenciákat begyűjteni. Ez pedig valóban csak az ismerősi körünkből volt lehetséges” – nyilatkozta a politikus, aki a Miniszterelnökség államtitkáraként többek között a reklámadó-törvényt is jegyzi. Szerinte ezzel nem korlátozta a versenyt, mert a versenyt nem az korlátozza, ha a felek ismerik egymást, hanem ha „a cégek a pályázat beadása előtt bármiben egyeztetnek vagy összebeszélnek”.