A magyarországi reklámadó miatt, az előzetes számítások alapján, éves szinten megközelítőleg 15 millió euróval nő az RTL csoport adóterhe, befolyásolva a 2014-es nettó nyereséget – szerepel az RTL csoport hétfői közleményében. A közlemény szerint az RTL csoport elvégezte a reklámadót szabályozó törvény pénzügyi hatásainak első elemzését. Eszerint az adó mértéke annyi lesz, mint az RTL magyarországi ágának 2013-as kamatok, amortizáció és adók levonása előtti eredménye (EBITA).
A csoport szerint a megszokott féléves pénzügyi ellenőrzésük keretében az idén is megvizsgálják az RTL magyarországi ágának üzleti értékét, de a reklámadó mérete miatt ez valószínűleg csökken. Pontos számot még nem tudnak mondani, azt csak augusztus 21-én, a féléves jelentéssel együtt fogják közzétenni.
Az RTL csoport közleménye felhívta a figyelmet, hogy a magyarországi reklámadó progresszív, de a legnagyobb adókulccsal (40 százalék) rendelkező kategóriába csak az RTL került bele, mert csak e cég reklámbevétele haladja meg az évi 20 milliárd forintot.
Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatói szerint 2014-ben csoportszinten erős évet zárt az RTL, de a magyarországi reklámadónak súlyos hatásai lesznek. Idén a reklámadó miatt csökken az RTL csoport nettó nyeresége, míg a magyarországi ág strukturális szempontból veszteséges lesz.
A társ-vezérigazgatók kiemelték, hogy 1997 óta az RTL csoport folyamatosan építette fel magyarországi üzletágát, befektetéseket hajtott végre a helyi szórakoztatóiparban és független médiában, jelentős összegű adót fizetett, valamint több mint 350 embernek adott munkát.