Így zárták ki a politikát Zuckerbergék a kampányhajrában
Az amerikai elnökválasztásig és még azon túl is letiltották a politikai hirdetéseket.
Kétharmadára csökkent 2013-ban a Google magyarországi leányvállalatának bevétele az előző évhez képest. A társaság hazai kereső- és egyéb hirdetések bevételei a Google Irelandhez folynak be, ezek nagyságrendjéről nem közöl adatokat.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium céginformációs szolgálatához feltöltött beszámoló szerint a Google Számítástechnikai Szolgáltató Kft. árbevétele 2013-ban 1,226 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban még 1,803 milliárd folyt be a céghez. A cég adózott eredménye a 2012-es 405-ről 286 millió forintra csökkent tavaly.
A Google magyarországi bevételeinek valódi alakulását itteni leányvállalatának teljesítménye nem feltétlenül, sőt, valószínűleg egyáltalán nem tükrözi. A hazai reklámpiacból egyre nagyobb részesedéssel bíró globális techcég – illetve a szintén általa birtokolt YouTube – keresőhirdetési és egyéb bevételei ugyanis nem a magyarországi, hanem az írországi leányvállalatához folynak be (a Google Számítástechnikai Szolgáltató Kft.-nek 2012-ben és 2013-ban is 0 Ft belföldi árbevétele volt).
Míg a reklámpiac hazai szereplőinek bevételei évről évre transzparensek, addig a Google nem közli, mekkora bevételt realizál erről a piacról – hasonlóképpen a másik nagy globális technológiai vállalathoz, a Facebookhoz, ami még magyarországi leányvállalattal sem rendelkezik.