Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
A New York Times BuzzFeedre kikerült digitális stratégiáról szóló dokumentuma miatt távozhatott a lap főszerkesztői pozíciójából Jill Abramson. A Kreatív összeszedte a dokumentum azon pontjait, melyek fontosak lehetnek a magyar médiacégeknek is.
A New York Times digitális stratégiájáról nyilvánosságra került belső jelentés korunk egyik legfontosabb médiával kapcsolatos dokumentuma lehet a Nieman Jornalism Lab szerint – írja a Kreatív. A lap szerint a New York Times főszerkesztője, Jill Abramson azért távozott, mert a jelentés kikerült a BuzzFeedre. A Nieman Journalism Lab elemzése szerint a jelentés „nagyon durva”.
Joshua Benton, az NJL igazgatója szerint a fő súrlódás a menedzsment és a digitális innovációért felelős csapat között van a New York Times-nál. A Kreatív összegyűjtötte a a jelentés magyar szerkesztőségek szempontjából fontos pontjait. Ezek között szerepel, hogy a NYT nem foglalkozott eleget az archívumával és a digitális tartalmak utógondozásával, illetve hogy a tartalmak megosztását a sales-osztályra bízták, ami hiba volt.
Probléma még, hogy az újságírók nem vesznek részt a tartalmak megosztásában, valamint hogy NYT-cikkből például a Huffington Post több olvasót tud generálni a megfelelőbb tálalással. A jelentés szerint az sem túl előremutató, hogy a print és a digitális szerkesztőség még mindig külön van. A jelentés fordításának többi része a Kreatívon olvasható.